لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۶

وزیر اطلاعات ایران: بیش از ۳۰ تروریست دستگیر شدند


محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه از دستگیری «بیش از ۳۰ نفر از عوامل تروریستی» در نقاط مختلف ایران از جمله استان‌های غربی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای علوی صبح سه‌شنبه، ۱۹ آبان، در یک نشست خبری گفت که بیش از ده نفر از این افراد در چهار استان گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند و بیش از ۲۰ نفر دیگر نیز در «غرب» ایران.

وزیر اطلاعات توضیح داده است که افرادی که در غرب ایران دستگیر شده‌اند، «به مقصد سوریه و عراق تحرکاتی داشتند».

آقای علوی افزود که افرادی که در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان دستگیر شدند نیز «دنبال این بودند که در برخی از استان‌ها عملیات تروریستی انجام دهند و خودروی افراد را به زور از آنها گرفته و آنها را به قتل رسانده بودند که همگی شناسایی و دستگیر شدند و بدین ترتیب عملیات‌هایی که به دنبال انجام آن بودند خنثی شد».

سخنان وزیر اطلاعات ایران درباره دستگیری بیش از ۲۰ نفر در استان‌های غربی که «به مقصد سوریه و عراق تحرکاتی داشتند»، یک روز پس از آن بیان می‌شود که ترکیه اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور ۳۸ شهروند خارجی از جمله سه ایرانی را به ظن تلاش برای پیوستن به گروه حکومت اسلامی یا داعش بازداشت کرده‌اند.

محمود علوی در عین حال از دستگیری «عوامل و خنثی شدن یک تیم تروریستی در سوسنگرد» خبر داده و گفت: «این تیم تروریستی که به فرمانداری و چند پاسگاه انتظامی حمله کرده بود شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند و مشخص شد که مورد حمایت کشورهای مرتجع منطقه بودند.»

پیش از این نیز اداره کل اطلاعات استان خوزستان از دستگیری «همه عوامل حادثه تیراندازی» به یک حسینیه در صفی‌آباد دزفول خبر داده و اعلام کرده بود که این «حادثه با ساماندهی و هدایت یک کشور خارجی بوده است».

وزیر اطلاعات نیز با اشاره به این حادثه گفته است: «در فاصله‌ای بسیار کوتاه ۱۴ نفر عوامل این حادثه تروریستی که هشت نفر از آنها ضارب اصلی بودند دستگیر شدند و در اختیار قوه قضائیه قرار گرفتند.»

XS
SM
MD
LG