لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۵
 شورشیان سوری
شورشیان سوری

اپوزیسیون سوریه از مداخله نظامی در چند روز آینده خبر داد

یک عضو ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که میان شورشیان و کشورهایی که در حمله به سوریه شرکت خواهند کرد نشست‌هایی برگزار شده است. گاردین از فرود جنگند‌ه‌های بریتانیایی به قبرس خبر داده است.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آلمانی خود گیدو وستروله با محکوم کردن احتمال انجام عملیات نظامی خارجی علیه کشور سوریه، خواستار عدم شتاب زدگی و تعجیل در تصمیم‌گیری‌ها شده و نسبت به عواقب هرگونه اقدام نظامی و وخیم تر شدن اوضاع هشدار داد. به گزارش خبرگزاری مهر، ظریف ضمن محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه، خواستار تکمیل شدن روند بازرسی‌های سازمان ملل متحد در این باره شد.
حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور و معاون وزیر امور خارجه روسیه ،آخرین تحولات سوریه را مورد بحث قرار داد. به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، در این گفت‌وگوی تلفنی طرفین خبرهای مربوط به كاربرد سلاح شیمیایی در سوریه و ادعای ارتباط آن با حكومت سوریه را سناریویی ساختگی و از پیش طراحی شده خواندند.
ارزش سهام در بازار سهام اروپا نیز کاهش داشت. این میزان کاهش در طول یک روز، در دو ماه گذشته سابقه نداشته است.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع غربی که در جلسات با مخالفان دولت سوریه در استانبول شرکت کرده‌اند گزارش داده که اقدام علیه رژیم بشار اسد تا چند روز آینده صورت خواهد گرفت.
ارزش سهام در بازار بورس نیویورک برای دومین روز پیاپی با کاهش روبرو بود. شاخص «اس اند پی» و «نزدک» بیش از یک درصد کاهش داشته است.
بهای نفت در سایه گمانه‌زنی‌ها درباره حمله قریب‌الوقوع به سوریه به بالاترین میزان در طول شش ماه گذشته رسید. بهای نفت خام برنت دریای شمال و نفت خام آمریکا سه دلار در هربشکه افرایش یافت.
جی کارنی سخنگوی کاخ سفید می‌گوید «نباید هیچ تردیدی داشت» که دولت سوریه هفته گذشته عامل حمله شیمیایی در دمشق بوده است.
سخنگوی کاخ سفید: این هفته مدارک غیرمحرمانه حمله شیمیایی در سوریه منتشر خواهد شد.
سخنگوی کاخ سفید: ما همواره به دنبال راه حل سیاسی بودیم. بشار اسد مشروعیت رهبری این کشور را از دست داده است.
کاخ سفید: شواهدی برای اعتبار ادعای بشار اسد وجود ندارد. بشار اسد در دسترسی دادن به بازرسان معطل کرد. مخالفان توانایی‌های دولت بشار اسد را ندارند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG