لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۷

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی به دلیل «فعالیت جناحی» برکنار شد


وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران با صدور حکم برکناری رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، یکی از مدیران این وزارتخانه را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون مربوطه برگزید.

محمود صیدانلو، مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش، جای حمیدرضا مهرعلی را در فدراسیون اتومبیلرانی گرفته است.

نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش درباره این تغییر گفت: باید سایه سیاست از سر ورزش کوتاه شود. اجازه نمی‌دهیم از فضای ورزش استفاده سیاسی شود و برخی مجدداً به آن دامن بزنند. فدراسیون‌ها محملی برای کار تخصصی ورزش هستند نه پایگاهی برای مناسبات اقتصادی، سیاسی و جناجی.

سجادی توضیحی درباره جزئیات فعالیت سیاسی و جناحی در فدراسیون اتومبیلرانی نداده اما حمیدرضا مهرعلی هفته گذشته محمد رویانیان را به عنوان «مشاور عالی در حوزه حمل و نقل» این فدراسیون معرفی کرده بود.

مهرعلی درباره برکناری خودش به خبرگزاری فارس گفت: «محمود گودرزی مرا برکنار کرد. وزیر به من گفت چرا رویانیان را انتخاب کردی. رویانیان احمدی‌نژادی است و نباید در این فدراسیون کار می‌کرد.»

مهرعلی در ادامه گفت: «مگر خود گودرزی در زمان احمدی‌نژاد رئیس دانشکده نبود. پس چطور به من می‌گوید یک فردی که سردار مملکت است را از فرصت خدمتگذاری به کشور بازدارم. متاسفم به خاطر ورزشی که با بی‌تدبیری در دولت تدبیر و امید مواجه شده.»

با این تغییر، سرنوشت رالی بین‌المللی خاورمیانه چه خواهد شد؟ رئیس برکنار شده می‌گوید: دیگر کاری نمی‌توان کرد. آقایان بروند رالی خاورمیانه را برگزار کنند. من در مجامع جهانی اعلام خواهم کرد که برکنارم کردند.

محمد رویانیان، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس، مدتی را به دلیل آنچه تخلف مالی در ستاد سوخت عنوان شده بود، در زندان اوین به سر برد.

مهرعلی می‌گوید از همین وزارت ورزش تقدیرنامه فدراسیون برتر را گرفته و ۱۰ برابر بودجه مصوب وزارتخانه را از بخش‌های دیگر به فدراسیون آورده. او وعده داده بود تا پایان سال ۹۵ فدراسیون را از کمک‌های وزارتخانه بی‌نیاز خواهد کرد.

این تحولات در حالی رخ داده که دبیر فدراسیون اتومبیلرانی می‎گوید هنوز در جریان این موضوع نیست و خبری هم به طور رسمی به فدراسیون اعلام نشده.

نکته جالب در نحوه تغییر و تحولات، همچنین برخی تصمیمات وزارت ورزش این است که قبل از طی شدن فرایند قانونی یا ابلاغ به فدراسیون یا اداره مربوطه، اطلاع‌رسانی از طریق اینستاگرام شخصی مسئولان روابط عمومی این وزارتخانه انجام می‌شود!

به گزارش خبرآنلاین، محمد رویانیان درباره این اتفاق می‌گوید: از این بعد هر بزرگواری که بخواهد برکنار شود ، می‌تواند برایم حکم مشاوره بزند.

مهرعلی هم درباره احراز صلاحیت رویانیان برای پذیرش مسئولیت در فدراسیون، به خبرگزاری ایسنا گفته: «از مراجع ذیصلاح استعلام گرفتیم که تایید کردند اما از چهارشنبه و صدور حکم رویانیان، به من گفتند استعفا بدهم. به وزارتخانه گفتم فعالیتم را ادامه خواهم داد اما وزیر مرا برکنار کرد.»

رئیس برکنار شده فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری یادآور شده است: امیدوارم ورزش کشور به تنگ‌نظری‌ها، لجبازی‌های بچگانه و بی‌تدبیری‌ها دچار نشود. من این اختیار را دارم که از وزیر ورزش و جوانان شکایت کنم.

XS
SM
MD
LG