لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۳

ریحانه طباطبایی و اکبر منتجبی آزاد شدند


ریحانه طباطبایی و اکبر منتجبی دو تن از روزنامه نگارانی که در موج اخیر دستگیری روزنامه نگاران بازداشت شده بودند، دوشنبه ۷ اسفند به قید وثیقه آزاد شدند.

ریحانه طباطبایی روزنامه نگار سرویس سیاسی روزنامه بهار، ۱۲ بهمن در منزل پدری خود در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. او سابقه فعالیت در روزنامه‌های شرق، فرهیختگان و کلمه سبز، خبرگزاری سینا و مجله‌های ایران فردا و چلچراغ را در کارنامه خود دارد.

طباطبایی در سال ۸۹ هم بازداشت شده بود. او با اتهاماتی همچون «تضعیف ارکان نظام جمهوری اسلامی» محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. بنا بر گزارش‌های رسیده، او به قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

اکبر منتجبی دیگر روزنامه نگاری که دوشنبه به قید وثیقه آزاد شد، ۸ بهمن در پی حضور نیروهای امنیتی در دفتر نشریه آسمان، بازداشت شده بود.

منتجبی ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ هم بازاشت شده بود که پس از حدود یک ماه، به قید وثیقه آزاد شده بود. او فعالیت در روزنامه‌هایی همچون شرق و هم میهن و نشریه‌هایی همچون شهروند امروز، ایران دخت و نسیم هراز را در کارنامه خود دارد.

هفتم تا ۱۲ بهمن ماه، ۱۶ روزنامه نگار از روزنامه‌ها و نشریات مختلف توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. ۲ اسفند هم احسان مازندرانی عضو سرویس سیاسی روزنامه اعتماد با مراجعه نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش دستگیر شد.

هم‌اکنون میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی و احسان مازندرانی روزنامه‌نگارانی هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

مطهره شفیعی، جواد دلیری، امیلی امرایی، نرگس جودکی، کیوان مهرگان، حسین یاغچی و علی دهقان روزنامه نگارانی هستند که پیش از این با قیدهای کفالت و وثیقه آزاد شده بودند.
XS
SM
MD
LG