لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۰

مطهری: ضرغامی برای در تنگنا گذاشتن دولت تحت فشار است


علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌گوید که عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما برای در تنگنا قرار دادن دولت، از سوی «محافل خاصی» تحت فشار است.

این سخنان مطهری در واکنش ماجرای تاخیر در زمان پخش گفت‌و‌گوی تلویزیونی شامگاه چهارشنبه ۱۶ بهمن حسن روحانی از صدا و سیما و نامه ضرغامی به شورای نظارت بر صدا و سیما در این باره، عنوان شده است.

علی مطهری گفته است: «گاهی رئیس جمهور می‌خواهد گزارشی را به مردم ارائه کند، دراین صورت مجریان به طورحتم باید با موافقت رئیس جمهور انتخاب شوند، اما گاهی مقرر است مصاحبه‌ای چالشی انجام شود و مجریان مخالف و موافق حضور پیدا کنند، در این شرایط صدا و سیما می‌تواند در انتخاب مجریان نظر دهد و از هر دو طرف افرادی را معین کند.»

مصاحبه حسن روحانی با شبکه اول سیما که قرار بود ساعت ۲۱ پخش شد، با تاخیر یعنی در ساعت ۲۲:۵۳ پخش شد. خبرگزاری ایرنا در‌‌ همان هنگام گزارش داد که عزت‌الله ضرغامی مانع از پخش این گفت‌و‌گو می‌شود.

پس از آن، خبرگزاری فارس نوشت که روحانی در چینش مجری‌ها با صدا و سیما، اختلاف نظر پیدا کرده و خواستار حضور سونیا پوریامین به عنوان مجری برنامه است که مسئولان صدا و سیما با این خواست مخالفت کردند.

سپس ضرغامی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و معاون قوه قضاییه خواستار تعیین تکلیف در مورد انتخاب مجری‌ها شد. رئیسی روز پنجشنبه اعلام کرد که نامه رئیس صدا و سیما را بررسی می‌کند.

علی مطهری در اظهارات خود درباره این ماجرا ادامه داد: «درباره گفت‌و‌گوی شب گذشته رئیس جمهور، حرف دولت منطقی‌تر از صدا و سیما بود.»

او ضرغامی را شخصیتی «طرفدار اعتدال» دانست که از سوی «محافل خاصی تحت فشار است تا دولت را در تنگنا قرار دهد.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «ولی من معتقد هستم که ضرغامی باید استقلال خود را در مقابل اینگونه محافل حفظ کند.»

مطهری در ادامه اظهار داشت که این محافل با دولت گذشته «هم راستا» بودند.

از سوی دیگر، حسین فریدون دستیار ویژه حسن روحانی، ضرغامی را متهم کرد که با نوشتن نامه به شورای نظارت بر صدا و سیما، در پی «تطهیر عملکرد» خود است.

فریدون در این باره به خبرگزاری ایرنا گفت: «رئیس جمهوری موافق حضور مجری دوم بود، اما رئیس سازمان صدا و سیما با این موضوع مخالفت می‌کرد.»

وی ادامه داد: «نهایتا این موضوع مورد موافقت رئیس سازمان صدا و سیما قرار گرفت و برنامه با حدود یک ساعت تاخیر پخش شد.»
XS
SM
MD
LG