لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۸

ماموران امنیتی به دختران موسوی و رهنورد سیلی زدند


دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از رهبران معترضان ایران که در حصر خانگی به سر می‌برند، پنجشنبه ۲ آبان پس از دیدار با پدر و مادرشان، توسط نیروهای امنیتی حاضر در محل، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

نرگس موسوی یکی از دختران در بیان ماجرا در صفحه فیس بوک خود نوشته است که چهارشنبه، ماموران امنیتی به آنها گفتند می‌توانند ناهار روز عید را «استثنائا» در کنار پدر و مادرشان باشند. زمان ملاقات هم به مدت دو ساعت و نیم یعنی از ساعت ۱۱ تا ساعت دو نیم بعد از ظهر تعیین شده بود.

بنا بر این نوشته، این ملاقات در حضور در مامور زن با نام‌های مستعار مریم و سارا صورت گرفت.


please wait

No media source currently available

0:00 0:03:56 0:00
لینک مستقیم

پس از اتمام ساعت ملاقات، یکی از ماموران زن از دختران میرحسین موسوی می‌خواهد به خانه امن وزارت اطلاعات که در کنار منزل پدر و مادرشان در خیابان پاستور است بروند تا ضمن بازرسی اطمینان حاصل شود چیزی را که به زعم ماموران «غیر قانونی» است، به خارج منتقل نمی‌کنند.

نرگس موسوی ادامه داده است که این مامور از آنها خواست تا تمام لباس‌ها و لباس‌های زیر را از تن در آورند، که با مقاومت دختران میرحسین موسوی در برابر این خواسته، این مامور به سمت آنها حمله‌ور شده و به صورت هر دو خواهر (زهرا و نرگس) سیلی می‌زند.

به نوشته این دختر میرحسین موسوی، این مامور همچنین مچ دست او را گاز می‌گیرد.‬ پس از این برخورد، دختران موسوی و رهنورد شخصی به نام «فروغی» که ریاست ماموران مسئول حصر خانگی پدر و مادرشان را بر عهده دارد صدا می‌کنند که او هم به خاطر این برخورد ماموران، از آنها عذر خواهی می‌کند.‬

بنا بر این نوشته، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از پشت میله‌های آشپزخانه که مشرف به خانه امن ماموران است، شاهد تمام لحظه‌های این درگیری بودند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و همچنین زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی، بیش از ۱۰۰۰ روز است که در حصر خانگی به سر می‌برند.

این برخورد در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های اخیر، گمانه زنی‌هایی درباره احتمال آزادی موسوی، کروبی و رهنورد مطرح شده بود.

این گمانه‌زنی‌ها زمانی شدت یافت که مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت حسن روحانی اعلام کرد که پرونده موسوی و کروبی در شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است. اما پس از آن غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه فضائیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که هیچ تغییری در وضعیت موسوی و کروبی پیش نیامده و گمانه زنی‌ها درباره آزادی آنها در روز عید غدیر، صحت ندارد.

پیشتر صادق لاریجانی گفته بود که تصمیم درباره وضعیت موسوی، کروبی و رهنورد منوط به نظر رهبر جمهوری اسلامی است.
XS
SM
MD
LG