لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۲

انتقال چند ساعته میرحسین موسوی به بیمارستان


وبسایت کلمه خبر داد که میرحسین موسوی، یکی از رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، روز یکشنبه، ۲۹ فروردین، برای «انجام اکوی قلب» و «آزمایش‌های تشخیصی» توسط ماموران امنیتی به «بیمارستان تخصصی» برده شده است.

این وبسایت حال آقای موسوی و نتایج آزمایش‌های او را « خوب و رضایت‌بخش» توصیف کرده است.

براساس این گزارش زهرا رهنورد نیز همراه میرحسین موسوی بوده و «به گفته منابع بیمارستانی، حال و وضعیت آنها در بیمارستان و پس از آن خوب بوده است».

در این گزارش اعلام نشده که آقای موسوی به کدام بیمارستان برده شده است. سال ۹۳ نیز گزارش‌هایی درباره عمل جراحی قلب میرحسین موسوی منتشر شده بود.

فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در اسفند ماه سال گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای، از «تغییر روند امنیتی» والدین در حصر خود خبر داده و اعلام کرده بودند که موقعیت آنها «بحرانی‌تر» شده‌ است.

۲۳ اسفندماه سال گذشته نیز وبسایت کلمه به نقل از یکی از دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اعلام کرده بود که وزیر بهداشت به دیدار والدینش رفته و ضمن معاینه آنان، دستورات پزشکی لازم را صادر کرده است.

در همین حال حسن ‌هاشمی، وزیر بهداشت، روز دوشنبه، ۹ فروردین، اعلام کرد که موظف است بیماری‌ میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی را پیگیری کند تا اقداماتی که لازم است انجام شود.

این سه رهبر معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، در دوران حصر توسط وزیر بهداشت جراحی چشم شده‌اند.

خانواده این سه نفر در سال‌های گذشته بارها نسبت به وضعیت جسمی آنان ابراز نگرانی کرده‌اند.

مهدی کروبی به دلیل شکستگی پا صبح روز سه‌شنبه، ۱۷ آذر ۹۴ عمل جراحی شده و در پی این عمل، حسین فریدون، برادر رئیس جمهوری ایران، از او عیادت کرده و «سلام» حسن روحانی را به او «ابلاغ» کرده بود.

این ششمین عمل جراحی مهدی کروبی از زمان آغاز حصر خانگی او بود و او پیش از آن عمل جراحی دیسک کمر، زانو، مجرای ادرار، چشم و قلب روی وی انجام شده بود.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ماه سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده ولی همچنان در حصر به سر می‌برد.

وی در نامه‌ای به رئیس جمهوری ایران که روز شنبه، ۲۱ فروردین، منتشر شده با تاکید بر این که رفع حصر را «در اختیار» او نمی‌داند، خواسته که حسن روحانی «از حاکمیت مستبد» بخواهد که او را در «دادگاه علنی» محاکمه کند.

XS
SM
MD
LG