لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۳۳

‫ابراز نگرانی شدید دختران موسوی از وضعیت سلامت پدرشان‬


یک روز پس از گزارش وب‌سایت زیتون درباره انجام آنژیوی قلب میرحسین موسوی، وب‌سایت کلمه به نقل از دختران آقای موسوی خبر داد که او در هفته‌های اخیر دچار یک بیماری «بسیار خطرناک» و «ناگهانی با عوارض مقطعی حاد و نگران‌کننده» شده است.

وب‌سایت زیتون خبر داده بود که صبح روز چهارشنبه « تعداد زیادی» مامور لباس شخصی به همراه ماموران انتظامات بیمارستان به بخش آنژیوی بیمارستان قلب وارد شده اند و پس آن میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به همراه ماموران مراقب به بیمارستان آمده‌اند.

این وب‌سایت به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که ماموران مراقب، با این دو رهبر در حصر جنبش سبز «رفتار مناسبی نداشته‌اند» و با «لحن نامناسبی» می‌گفتند «شما از ما هم سالم‌تر هستید» و « با تمارض ما را به درسر می‌اندازید».

به گفته این وب‌سایت، میرحسین موسوی پس از انجام آنژیو به محل حصر خود بازگردانده شده است.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از بهمن ۸۹ بدون برگزاری دادگاه در حبس خانگی به سر می‌برند.

مهدی کروبی پس از سه سال «حبس» در «خانه امن» وزارت اطلاعات، از بهمن‌ماه سال ۹۲ به منزل خود در جماران منتقل شده ولی همچنان در حصر به سر می‌برد.

فرزندان این سه نفر درسال‌های گذشته بارها درباره وضعیت جسمی آنان ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین حال کوکب، زهرا و نرگس موسوی در مصاحبه‌ای با وبسایت کلمه که روز پنجشنبه منتشر شده است، اعلام کردند که سه هفته قبل آقای موسوی دچار «یک بیماری بسیار خطرناک» و «ناگهانی با عوارض مقطعی حاد و نگران‌کننده» شده که «می‌توانست جانش را به‌طور جدی درخطر بیاندازد».

به گفته دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، این موضوع از آنان پنهان شده بود و «نشانه‌های آن بیماری مجدداً و خفیف‌تر» در آخرین ملاقات آنان با آقای موسوی وجود داشته است.

در این مصاحبه اشاره ای به جزئیات این بیماری نشده است.

فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد همچنین اعلام کردند که «تغییر خاصی» در وضعیت حصر پدر و مادرشان رخ نداده است.

فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد روز دوشنبه، ۱۹ مهربا انتشار نامه‌ای به طور تلویحی از «سکوت»، «بی‌توجهی» و «رفع مسئولیت دولتمردان» برای رفع حصر رهبران «جنبش سبز» انتقاد کرده بودند.

حسن روحانی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، موضوع رفع حصر «رهبران جنبش سبز» را پیگیری خواهد کرد.

حسین کروبی، پسر مهدی کروبی، نیز رفع حصر رهبران اعتراض‌های سال ۸۸ پس از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را «بعید» دانسته و گفته است که حاکمیت این «امتیاز» را به حسن روحانی نخواهد داد.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، هم در واکنش به اعتراض‌ها اعلام کرده که دولت درباره رفع حصر «نمی‌تواند کاری بکند» و نباید در این زمینه از دولت «توقع» داشت.

این سه رهبر جنبش سبز بارها خواستار محاکمه خود در دادگاه علنی شده‌اند اما آنگونه که علی مطهری و برخی از دیگر از مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده اند،آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با محاکمه و یا رفع حصر آنان مخالفت کرده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، روز ۱۶ آذر ماه گفته بود که حصر این سه نفر با مصوبه «شورای امنیت ملی » بوده و اگر این شورا مصوبه خود را تغییر دهد،قوه قضاییه «آمادگی دارد» این سه تن را محاکمه کند.

به گفته محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی،پدرش در واکنش به این سخنان گفته که «دعا کنید آقایان شهامت محاکمه‌ام را در دادگاهی علنی پیدا کنند».

XS
SM
MD
LG