لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۲

ترامپ فرماندار کارولینای جنوبی را برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل کاندیدا کرد


نیکی هالی
نیکی هالی

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا، اعلام کرد که نیکی هیلی فرماندار کارولینای جنوبی را به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل معرفی خواهد کرد.

خانم نیکی هیلی یک هندی‌تبار جمهوری‌خواه است که در طول مبارزات انتخاباتی از منتقدان دونالد ترامپ بود.

بدین تریب نیکی هیلی نخستین زنی است که یکی از مناصب عالی دولت ترامپ را تصاحب می‌کند و دومین زن آسیایی‌تبار آمریکایی است که نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ روز چهارشنبه سوم آذر با صدور بیانیه‌ای گفت: «فرماندار هیلی در کارنامه خود نشان داده در راستای پیشبرد سیاست‌های مهم جهت بهبود وضعیت ایالت خود و کشورمان می‌تواند افراد را فارغ از پیشینه و وابستگی‌های حزبی دور هم جمع کند».

رییس‌جمهوری منتخب آمریکا با بیان اینکه فرماندار کارولینای جنوبی «معامله‌گر» خوبی است، اظهار داشت که به مهارت او در عرصه جهانی نیاز است.

تیم انتقالی دونالد ترامپ سفرهای خارجی نیکی هیلی را برای مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی از نقاط قوت وی ذکر کرده‌اند.

نیکی هیلی هم با صدور بیانیه‌ای گفته است: «ایالات متحده با چالش‌های فراوانی در داخل و صحنه بین‌الملل روبروست، و من مفتخرم که رییس‌جمهوری منتخب از من خواسته که به تیمش بپیوندم».

نیکی هیلی ۴۴ ساله دختر یک خانواده سیک مذهب هندی است و از سال ۲۰۱۱ فرماندار ایالت کارولینای جنوبی است. مجله «تایم» در سال ۲۰۱۶ وی را یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار در جهان معرفی کرد.

نیکی هیلی در واکنش به حملات دونالد ترامپ به مکزیکی‌ها، مسلمانان و اظهارات او درباره زنان گفته بود «همه چیزهایی که یک فرماندار نمی‌خواهد در یک رییس‌جمهوری ببیند» در دونالد ترامپ جمع است.

وی از سناتور مارکو روبیو و سپس تد کروز حمایت کرده بود.

خانم هیلی به حمایت نژادپرستان سفیدپوست از ترامپ معترض بود و مخالفتش را با اظهارات ترامپ در مورد مسلمانان ابراز کرده بود.

XS
SM
MD
LG