لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۸

تحقیقات مقام‌های نیویورک از ۲۰ شرکت بیمه در رابطه با ایران


نهادهای تنظیم کننده مقررات مالی نیویورک، نام ۲۰ شرکت بیمه اتکایی را برای تحقیق درباره احتمال نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران به فهرست تحقیقات خود اضافه کرده است.

به گزارش پنجشنبه سوم مرداد ماه خبرگزاری آسوشیتدپرس، تحقیقات بازرسان مالی نیویورک یه ویژه درباره ارائه بیمه مجدد (اتکایی) توسط این شرکت‌ها برای کشتیرانی ایران بوده است.

این گزارش می‌گوید که پیشتر، شعبه خدمات مالی نیویورک از‌۲۰ شرکت غیر آمریکایی دیگر نیز به ظن نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران تحقیقاتی به عمل آورده بود.

آمریکا از اول ژوئیه دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران را وضع کرد که بخش‌های مختلفی مانند کشتیرانی، کشتی‌سازی و واحد پول ملی را هدف قرار داده بود. این تحریم‌ها همچنین شامل شرکت‌های خارجی بیمه و بیمه اتکایی است که در آمریکا فعالیت دارند و به کالاهای صادراتی به ایران خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنند.

این تحریم‌ها در ژانویه سال جاری به امضای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا رسید و از اول ژوئیه به اجرا گذاشته شد.

این گزارش می گوید که هر ۴۰ شرکتی که در مظان اتهام هستند، شرکت‌های خارجی هستند که در آمریکا نیز فعالیت دارند.

در همین زمینه روزنامه وال استریت جورنال گزارش داده است که بنجامین لاوسکی، سرپرست اداره خدمات مالی نیویورک طی یک سال تحقیقات خود به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد دست کم سه شرکت غیرآمریکایی بیمه حمل و نقل کالا به ایران ارائه داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که آقای لاوسکی به ۲۰ شرکت بیمه بزرگ بین‌المللی مانند شرکت «آر.ای.ای.جی سوییس»، «هانوفر آر.ای. اس.ای» و شرکت «لویدز لندن» نامه‌ای نوشته و خواهان ارائه اطلاعات درباره ارتباط با ایران شده است.

یک مقام آگاه به این روزنامه گفته است که شرکت‌های یاد شده تنها درصورتی که بعد از اول ژوئیه سال جاری خدمات بیمه ای به ایران ارائه کرده باشند، مشمول مجازات خواهند شد.

شرکت‌های بیمه‌ای غیر آمریکایی طی سال گذشته کلا ۴۰۰ میلیارد دلار حق بیمه صادر کرده‌اند که ۴۰ تا ۶۰ درصد آن مربوط به تجارت با آمریکا بوده است.

یک مقام آگاه به وال استریت جورنال گفته است که شواهدی که آقای لاوسکی در مورد سه شرکت بیمه یافته است مربوط به صادرات اکسید آلومنیوم شرکت‌های «گلنکور» و «ترافیگورا» به ایران بوده است.

خبرگزاری رویترز اول خرداد خبر داد که یک نسخه از گزارش محرمانه هیات کارشناس سازمان ملل را رویت کرده است که می‌گوید «معامله شرکت‌های گلنکور و ترافیگورا که دفتر مرکزی هر دو آنها در سوئیس واقع است، می‌تواند راهی برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران بوده باشد».

این دو شرکت در ازای دریافت آلومینیوم، اکسید آلومینیوم ایران تحویل داده‌اند.
XS
SM
MD
LG