لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۷

مرتضوی: پالیزدار دروغ‌های مضحک می‌گوید


دادستان سابق تهران گفته‌های عباس پالیزدار درباره تهدید او به اعدام را «دروغ‌های مضحک و توهین به شعور مخاطب» خواند و به ادعای او درباره خارج کردن یک نسخه از اسناد و مدارکش از کشور واکنشی نشان نداد.

سعید مرتضوی در مصاحبه با خبرگزاری موج که در شماره روز پنجشنبه، ۷ مرداد، روزنامه شرق نیز بازنشر شده گفت: «اگر من این حرف‌ها را گفتم چرا همان موقع شکایت نکرد و چطور اکنون بعد از هشت سال فضا را مناسب دید و این دروغ‌ها را بیان می‌کند».

وی در واکنش به سخنان آقای پالیزدار مبنی بر «غیرقانونی» بودن تفتیش محل کار و زندگیش نیز اعلام کرد که عمل او «مجرمانه و بسیار بد» بوده و «این برخورد بسیار به‌جا و متناسب با اعمال مجرمانه او بود».

دادستان سابق تهران تاکید کرد که عباس پالیزدار اسناد سازمان بازرسی کل کشور را در اختیار گرفته و با استفاده از آنها در سخنرانی، رسانه‌های داخلی و رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مانند رادیو فردا علیه مسئولان نظام «جوسازی »کرده بود.

به گفته آقای مرتضوی، «بسیاری از این پرونده‌های اولیه سازمان بازرسی، در مرحله رسیدگی بدوی بود و بعدها در دادگاه هم برائت و حکم منع پیگرد برای آنها صادر شد».

وی آقای پالیزدار را متهم کرد که «به‌صورت باندی و گروهی و سازمان‌یافته عمل کرده و اسناد را در قالب لوح فشرده منتشر می‌کرد».

دادستان سابق تهران همچنین گفت که در «بازرسی وسیعی از منزل و محل کار» آقای پالیزدار «بسیاری از این پرونده‌ها در منزل و محل کارش کشف و حتی کارتنی از اسناد و مدارک در انبار گاوداری او کشف شد».

عباس پالیزدار، یکی از شاکیان سعید مرتضوی، روز یکشنبه سوم مرداد،در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا گفته بود که آقای مرتضوی او را «تهدید به اعدام» کرده و همچنین به همسرش گفته که «معطل پالیزدار نباش، برو یک پدر برای بچه‌هایت پیدا کن».

وی مدعی شده بود که آقای مرتضوی در جلسه دادگاه اعلام کرده که یک نسخه از تمام اسناد، مدارک و کارهای خود را «خارج از کشور» نگهداری می‌کند.

به گفته روزنامه روزنامه شرق، سعید مرتضوی به این ادعای آقای پالیزدار پاسخی نداده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، اما در واکنش به این سخنان اعلام کرده که آقای پالیزدار خود زندانی و متهم بوده و «ادعایش خیلی قابل اعتنا نیست».

عباس پالیزدار، دبیر هیئت تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضاییه بود که در سال ۸۷ طی چند سخنرانی به افشای «فسادهای گسترده اقتصادی» شماری از روحانیان بلندپایه حکومتی پرداخت که منجر به بازداشت وی شد.

آقای پالیزدار در سخنرانی خود در دانشگاه بوعلی سینای همدان از ۴۴ شخصیت شناخته شده ایرانی نام برد که ۹ تن از آنها روحانی‌اند.

او از سوی دادگاهی در تهران به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شد ولی در تیرماه سال ۸۸ پس از تحمل بیش از یک سال زندان با وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

پالیزدار پس از آزادی از سعید مرتضوی که در زمان بازداشت او دادستان عمومی و انقلاب تهران بود، به اتهام «بازداشت و نگهداری غیرقانونی در بازداشتگاه انفرادی» شکایت کرد.

پیمان حاج محمود عطار، وکیل دادگستری، اوایل مردادماه ۹۳ گفته بود که سعید مرتضوی ۱۰ پرونده مفتوح در دادسرای کارکنان دولت دارد.

این وکیل دادگستری، پرونده بازداشتگاه کهریزک، پرونده شکایت فاضل لاریجانی و شکایت کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تأمین اجتماعی را از جمله پرونده‌های مفتوح سعید مرتضوی عنوان کرده بود.

XS
SM
MD
LG