لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۸

رئیس دیوان محاسبات‌: حقوق‌های نجومی به خزانه واریز شد


 عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات.
عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات.

عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور‌، روز سه شنبه ۱۲ بهمن، اعلام کرد همه «حقوق‌های نجومی» به خزانه دولت عودت داده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عادل آذر گفت: «۳۹۷ نفر که ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق غیرمتعارف به آنها پرداخته شده بود تمام مبلغ ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را به خزانه عودت دادند.»

پیشتر غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه، روز سوم بهمن گفته بود که ۷۰ نفر در ارتباط با پرونده موسوم به «حقوق‌های نجومی» احضار شده‌اند.

غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای همچنین با انتقاد از دولت حسن روحانی گفته بود: برخلاف قرار قبلی٬ تاکنون گزارشی در این زمینه به قوه قضائیه ارائه نشده است.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه، «این احضارها براساس اطلاعات اعلامی از سوی سازمان بازرسی کل کشور و سپاه بوده است.»

پرونده موسوم به «حقوق‌های نجومی» به افشای فیش‌های حقوقی برخی از مدیران زیرمجموعه دولت تشکیل شد.

مقام‌های دولتی با اذعان به واقعی بودن این حقوق‌ها می‌گویند تنها بخش کوچکی از مدیران چنین حقوق‌هایی دریافت می‌کردند. اما اصول گرایان مخالف دولت با پرونده «حقوق‌های نجومی» به‌ شدت به دولت روحانی حمله کردند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، پیشتر گفته بود پرداخت چنین حقوق‌ هایی تنها مختص به دولت نبوده و در قوای دیگر هم وجود داشته است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، هم با ورود به این پرونده خواستار روشن شدن وضعیت این حقوق‌ها شده است.

در پی جنجال حقوق‌های غیر متعارف، نمایندگان مجلس تصویب کردند حقوق و مزایای ماهانه مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید از دو برابر حداکثر، حقوق و مزایای تعیین‌شده در قانون مدیریت خدمات کشوری بیشتر باشد.

مدتی پس از پرونده حقوق‌های نجومی، گزارشی از تخفیف‌های سنگین شهرداری در واگذاری خانه‌های گران قیمت به برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهری منتشر شد. سایت «معماری‌‌ نیوز» این گزارش را منتشر کردکه عاقبت مدیرمسئول آن یاشار سلطانی به زندان ختم شد.

XS
SM
MD
LG