لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۶

چهارمین شکست پرسپولیس در لیگ بر‌تر فوتبال ایران


در آخرین روز از هفته دهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، پرسپولیس مقابل مس کرمان شکست خورد تا چهارمین باخت حود در فصل جاری را تجربه کند.

این بازی با حضور ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه باهنر کرمان برگزار شد و با برتری یک بر صفر مس به پایان رسید.

پرسپولیس از سال ۱۳۸۵ که مس کرمان به لیگ بر‌تر صعود کرده هنوز نتوانسته این تیم را در کرمان شکست دهد. در پایان مسابقه هواداران پرسپولیس علیه حمید استیلی سرمربی تیم شعار دادند و خواهان جدایی او شدند.

تیم قعرنشین مس که میر‌وسلاو بلاژویچ را جایگزین عبدالصمد مرفاوی کرده، پس از برتری ۳-۰ مقابل سپاهان اصفهان، دومین پیروزی پیاپی با این سرمربی صاحب نام کروات را رقم زده است.

در دقیقه ۲۰ این بازی، ضربه سر میلاد فخرالدینی پس از گرفتن ارتفاع، روی تیر افقی دروازه پرسپولیس فرود آمد. فخرالدینی از بازیکنان تیم ملی امید ایران است که در اردوی دو روزه کارلوس کی روش برای بازیکنان جوان نیز حضور داشت.

این هافبک خلاق تیم مس، مثل احمد حسن‌زاده روز خوبی را مقابل پرسپولیس سپری کرد. اما گل مسی‌ها را کیوان امرایی در دقیقه ۳۵ به ثمر رساند. این گل پس از توپ‌ربایی در زمین پرسپولیس و اشتباه حقیقی در نقطه استقرار به ثمر رسید.

در نیمه دوم پرسپولیس برای جبران گل خورده حمله‌های متعددی انجام داد و همه مهاجمان خود را نیز به میدان آورد اما به نتیجه نرسید تا ضمن تحمل چهارمین شکست این فصل، در رده هشتم باقی بماند.

مس کرمان هم با این برد ۸ امتیازی شد ولی در رده هفدهم باقی ماند.
در ترکیب پرسپولیس، علیرضا حقیقی، شیث رضایی، علیرضا نورمحمدی، محمد نصرتی، ابراهیم شکوری، محمد نوری، حسین بادامکی، مجتبی شیری، امیر حسین فشنگچی، غلامرضا رضایی و وحید هاشمیان به میدان آمدند.

حمید استیلی در آغاز نیمه دوم دو تعویض انجام داد و جواد کاظمیان را به اتفاق محمد منصوری، به جای امیرحسین فشنگچی و مجتبی شیری به میدان فرستاد.

مهرداد اولادی نیز پس از مدت‌ها دوری از ترکیب تیمش، در ۲۰ دقیقه پایانی به زمین آمد اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود.

میر‌وسلاو بلاژویچ نیز از ارشاد یوسفی، فرهاد فخرالدینی، سپهر حیدری، شجاع خلیل‌زاده، عادل کلاه کج، فرهاد سالاری، قاسم دهنوی (مجید خدا بنده‌لو)، آرارات آراکلیان، احمد حسن‌زاده، مهرداد پولادی و کیوان امرایی (مصطفی سیفی) استفاده کرد.

مهرداد پولادی مدافع چپ پا و ملی پوش مسی‌ها بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بسته بود اما در بازی با سپاهان، شجاع خلیل‌زاده کاپیتان تیم کرمانی بود.

حمید استیلی در پایان بازی گفت که ۶ بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشته است.

استیلی در مورد شعار هواداران پرسپولیس علیه خود گفت به این شعار‌ها عادت کرده‌ است. او ادامه داد که تیمش از غیبت علی کریمی، مازیار زارع، سامان آقازمانی، علیرضا محمد و حمید علی عسگر متضرر شده و هادی نوروزی نیز به تازگی از بند مصدومیت‌‌ رها شده است.

بلاژویچ هم گفت: از نوع بازی تیم راضی هستم. هر‌گاه اشتباه کنم به اشتباهم اعتراف می‌کنم اما نوع بازی برای من محترم‌تر از نتیجه است. در شرایطی هستم که حق از دست دادن امتیاز را نداریم. می‌خواهیم از انتهای جدول جدا شویم و به وسط جدول برویم.

نتایج سایر بازی‌ها

شاهین بوشهر در دقیقه ۹۳ از شکست مقابل صنعت نفت آبادان گریخت. این آخرین دیدار هفته دهم بود که در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد و با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

حسین بغلانی در دقیقه ۶۰ برای نفت آبادان گلزنی کرد اما عباس پورخسروانی در دقیقه ۹۳ گل مساوی شاهین را به ثمر رساند.

به این ترتیب فیروز کریمی که جایگزین حمید درخشان شده است، اولین امتیازش را با شاهینی‌ها کسب کرد.

کریمی که به شوخ طبعی اشتهار دارد در پایان بازی گفت: دوست داشتم امروز تیمم نتیجه نگیرد و باخت را به گردن حمید درخشان بیندازم، اما حالا که تیم مساوی کرده باید بگویم همه کار‌ها را خودم انجام دادم!

غلامحسین پیروانی سرمربی آبادانی‌ها هم گفت: روی اشتباه بچگانه دروازه‌بان و مدافع خود گل خوردیم. مساوی نبود زیرا خوب بازی کردیم اما این بی‌رحمی فوتبال است.

شهرداری تبریز در خانه با ۲ گل ملوان بندرانزلی انزلی را شکست داد. زینال خیری و مهرداد قنبری گل‌های شهرداری را به ثمر رساندند.

داور مسابقه در دقیقه ۹۴ می‌ودراگ یسیچ سرمربی شهرداری را از روی نیمکت اخراج کرد.

فرهاد پورغلامی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کند بازیکنانش به دلیل برتری با ۴ گل مقابل استقلال مغرور شده بودند، گفت: ‌پیروزی بر استقلال تأثیری در نتیجه بازی امروز نداشت. دو تیم بازی کندی را انجام دادند ولی شهرداری تبریز صاحب توپ بیشتری بود.

یسیچ سرمربی تبریزی‌ها نیز در مورد اخراجش گفت: سوء‌تفاهم باعث شد داور مرا اخراج کند. من بر سر سرپرست تیم خودمان داد می‌زدم اما داور چهارم فکر می‌کرد که با داور هستم.

به این ترتیب هفته دهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با صدرنشینی نفت تهران که ۲۱ امتیازی است به پایان رسید. استقلال با با ۲۰ امتیاز در رده دوم ایستاده است. تراکتور سازی تبریز و صبا قم با ۱۹ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

در مهم‌ترین بازی‌های هفته یازدهم، پرسپولیس میزبان تیم صدرنشین نفت تهران است. استقلال هم در اصفهان به مصاف ذوب آهن خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG