لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۸

پوشش زنده گفت‌وگوی حسن روحانی

صدا و سیما سرانجام مصاحبه حسن روحانی را با تاخیر پخش کرد. حسن روحانی در ابتدای مصاحبه از کسانی که با وجود تاخیر در پخش این گفت‌وگو همچنان منتظر مانده‌اند، تشکر کرد. ایرنا اعلام کرده بود عزت‌الله ضرغامی مانع پخش زنده شده است.

روحانی گفت از وزارت اطلاعات خواستم در زمینه فساد و بازگرداندن پول مردم فعال باشند.

روحانی تصریح کرد: به دلایلی که نمی‌خواهم باز بکنم در مصاحبه تاخیر افتاد.
روحانی تاکید کرد که در زمینه فساد مشکلات ساختاری داریم. برخی موارد بسیار تکان‌دهنده بود. پول مردم، پول نفت مردم در اختیار یک فرد قرار گرفته است و ما نمی‌دانیم دلیلش چیست. باید در این زمینه دست به دست هم دهیم. این پول باید به مردم برگردد. هشت یا ۹ هزار میلیارد تومان در اختیار این فرد است.
روحانی تاکید کرد حامل‌های انرژی با شیب بسیار ملایمی افزایش قیمت می‌یابد چون دولت می‌داند شیب تند باعث رکود اقتصادی می‌شود.
وی گفت به یک اندازه یارانه دادن به همه مردم درست نیست و باید اصلاح شود.
روحانی گفت که دولت مصصم است در این چهار سال تمام مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهد. وی در ادامه به مشکلات بخش سلامت اشاره کرد که باید منابع هدفمندی یارانه‌ها به این بخش برود.
روحانی تاکید کرد که دولت تصمیم ندارد یارانه کسی را قطع کند. وی افزود ممکن است فرمی در اختیار مردم قرار بگیرد تا بر پایه آن تصمیم گرفته شود. وی گفت دولت از انصراف داوطلبانه قشرهای غیرنیازمند از دریافت یارانه استقبال می‌کند.

وی با اشاره به آلودگی هوا گفت دولت نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند این پول‌ها را در این بخش هزینه کند. وی افزود دولت مشکل گازرسانی دارد و ابراز امیدواری کرد که سال آینده مشکل گاز وجود نداشته باشد. رئیس جمهور گفت بخش‌های انرژی مشکل پیدا کرده‌اند چون درآمدها صرف یارانه شده است. روحانی تصریح کرد سال بعد اگر کاری نشود، برای اولین بار پس از جنگ ممکن است خاموشی داشته باشیم.
روحانی می‌گوید ۱۵ هزار میلیارد از سوی مجلس به سقف بودجه افزوده شده است.
روحانی اظهار داشت شاکله بودجه در مجلس نباید تغییر کند. وی افزود که هنوز بررسی بودجه تمام نشده است.
روحانی گفت هنر دستوری نیست و خواست مردم اصل است. مردم الان نشاط بیشتری می‌خواهند و من در سخنرانی خود برای هنرمندان گفتم که امید بیافرینند.
روحانی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به مجری از علاقه خود به فیلم و تئاتر سخن گفت.

بیشتر

XS
SM
MD
LG