لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۹

«خانواده کروبی اطلاعی از رفع حصر احتمالی مهدی کروبی ندارد»


سایت‌ سحام‌‌نیوز در واکنش به انتشار مطالبی در سایت‌های نزدیک به حکومت درباره «احتمال رفع حصر مهدی کروبی» نوشته است که خانواده مهدی کروبی هیچ اطلاعی از چنین موضوعی ندارد.

به گزارش سحام‌نیوز نزدیک به مهدی کروبی، محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، هفته گذشته با فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی دیدار داشته است.

در پی این دیدار شماری از وبسایت‌های نزدیک به حکومت و پیش از همه مشرق نیوز نوشتند: «به دنبال انتشار اخباری مبنی بر احتمال رفع حصر از مهدی کروبی، محمد خاتمی اخیرا با همسر وی دیدار داشته است.»

این سایت همچنین مدعی شده بود که محمد خاتمی در این دیدار خواسته است که مهدی کروبی پس از رفع حصر «باعث انشقاق در میان اصلاح‌طلبان» نشود.

در واکنش به این خبر، سحام‌نیوز نوشت: «طی هفته گذشته آقای خاتمی با حضور در منزل خانم کروبی، با ایشان دیدار کردند. هیچ یک از طرفین این دیدار، کوچکترین اطلاعی مبنی بر شرایط کنونی و آینده آقایان کروبی و موسوی نداشته و ندارند. لذا بدیهی است که چنین اظهار نظری نیز خلاف واقع بوده است.»

سحام‌نیوز در ادامه انتشار چنین اخباری را جنگ روانی دانسته و می‌افزاید: «انتشار چنین خبری از سوی یک سایت حکومتی، که زیرنظر مستقیم نهادهای امنیتی اداره می‌شود، خود گویای سناریوی نخ نما و تفرقه برانگیزی است که آمران آن به دنبال پیاده‌سازی آن بوده و هستند.»

سحام‌نیوز می‌افزاید خانواده مهدی کروبی «تمام تلاش خود را کرده‌اند که هرگونه رخداد پیرامون شخص آقای کروبی را به اطلاع مردم ایران برسانند. لذا اگر چنین احتمالی وجود داشت، مطمئنا پیش از این از طریق همین رسانه به اطلاع عموم رسیده بود.»

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۴۷۰ روز است که در حصر خانگی به سر می‌برند که به گفته صادق لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی بدون رضایت آیت‌الله خامنه‌ای میسر نبود.

در همین حال محمد خاتمی در دیدار با شماری از سربازان کهنه‌کار جنگ و به مناسبت روز«پاسدار» بار دیگر خواستار رفع حصرها و حبس‌ها شد.

به گزارش وب‌سایت خاتمی، وی که در این دیدار با انتقادها و نگرانی‌های دیدارکنندگان مواجه شده بود در پاسخ گفت: «از سخنانتان ناراحت نشدم و می‌دانم که این حرف‌ها حرف‌هایی است که در دل خیلی از افراد جامعه هست. راهِ کار سرکوب کردن این نظرات نیست، بلکه باید تحولی در جامعه ایجاد شود تا جلو دل زدگی از اسلام و جمهوری اسلامی و نظام، بخصوص در میان نسل جوان و نخبگان گرفته شود. باید همه به قانون و علی الخصوص قانون اساسی برگردیم که اگر به طور جامع و کامل و به دور از تعبیرها و تفسیرهای مغایر با روح این قانون مورد عمل قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.»

خاتمی افزود: «وقتی عزیزانی که همه عمر و حیثیتشان ایثارگری و دفاع از انقلاب بوده این گونه نگران‌اند و اظهار ناراحتی می کنند آن وقت ببینید جوانان ما چه می‌گویند.»

رئیس جمهوری پیشین ایران گفت: «از جمله مطالبی که بارها به آن پرداخته‌ام این است که نتیجه حذف و حصر تقویت حکومت و جلب و جذب نیروهای مأیوس نیست. حاصل حذف و حصر نومیدی از اصلاح در جامعه است و نتیجه تداوم آن این که گروه گروه از جوانان و مردم رو به کسانی بیاورند که می‌گویند اسلام یا حداقل حکومت اسلامی نباشد و این فاجعه‌ای است که بیش و پیش از همه حکومت باید به آن بیاندیشد و آن را حل کند.»
XS
SM
MD
LG