لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۲

لطفا پس از شنیدن صدای بوق پیغام خود را به «سیری» بگویید


شرکت کامپیوتری اپل (تولیدکننده تلفن‌های هوشمند آیفون) قصد دارد مسئولیت تازه‌ای را به سیری (Siri) -سرویس سخنگوی آیفون- محول کند.

به نظر می‌رسد که با همه‌گیر شدن ایمیل و اس‌ام‌اس، پیغام‌های صوتی- که روزگاری تحولی بزرگ در مخابرات به شمار می‌رفتند- روز‌به‌روز محبوبیتشان را از دست میدهند. شرکت‌های بزرگی مثل کوکاکولا بخش بزرگی از سرویس‌های دریافت پیغام‌های صوتی را از دفاترشان حذف کردهاند.

تحقیقات نشان داده که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند برای بقیه پیغام صوتی بگذارند به جای اینکه آن را به صورت نوشته و اس ام اس بفرستند، ترجیح می‌دهند که خودشان دریافت کننده پیغام صوتی نباشند بلکه پیغام‌هایشان را به صورت نوشتار دریافت کنند. کاربران جوان‌تر کلا به اس‌ام‌اس و پیغام‌های نوشتاری بیش از پیغام‌های صوتی علاقه‌مندند در صورتیکه افراد در رده سنی بالاتر هنوز با پیغام‌های صوتی راحت‌ترند.

حالا سیری قرار است که پیغام‌های صوتی را به نوشتار تبدیل کند. خبرها حاکی از این است که اپل در حال آزمایش این بخش تازه بر روی سیری است. وقتی کسی -که از icloud برای تماس با شما استفاده کرده است- برای شما پیغام صوتی می‌گذارد، سیری به جای شما پیغام را دریافت می‌کند و آن را به صورت اس‌ام‌اس به شما نشان می‌دهد. قرار است این سرویس در سال ۲۰۱۶ برای استفاده همگانی ارائه شود.

کارشناسان عقیده دارند این حرکت اپل قدمی دیگر در راستای نزدیک شدن به هدف ارائه سرویس تلفنی اپل است. در حال حاضر کاربران آیفون باید سرویس تلفن‌ را از شرکت‌های مخابراتی خریداری کنند. اما اپل که نشان داده علاقه‌مند به کنترل تمام جنبه‌های استفاده کاربران از محصولاتش است، در حال امتحان سرویس تلفنی است که با سیم ‌کارت اپل، کاربران می‌توانند سرویس مخابراتی را هم از خود اپل خریداری کنند.

گوگل به تازگی سرویس گوگل فایبر را به راه انداخته که خدمات مخابراتی را به کاربران سیستم اندروید و تلفن گوگل است. این شرکت مدت‌هاست که سرویسی مشابه سیری را در قالب Google Now ارائه می‌کند. هر چند میزان دقت این سرویس-در خصوص تبدیل پیغام‌های صوتی به نوشتاری- مخاطبان را راضی نکرده است و گوگل به تازگی اعلام کرده که به زودی میزان دقت آن تا پنجاه درصد افزایش پیدا می‌کند.

XS
SM
MD
LG