لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۱

محکومیت نسرین ستوده به ۱۱ سال زندان و احضار همسرش به دادسرای اوین


 نسرین ستوده
نسرین ستوده
رضا خندان، همسر نسرين ستوده، وکیل دادگستری، در گفت‌وگو با رادیو فردا اعلام کرد که همسرش در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شده و خود وی نیز به دادسرای انقلاب زندان اوین احضار شده است.






به گفته رضا خندان، این حکم روز یکشنبه به وکیل نسرین ستوده ابلاغ شده است. رضا خندان می‌گوید که وکلای پرونده نسرین ستوده به این حکم اعتراض خواهند کرد.

رضا خندان همچنین گفت که غیر از جلسه دادگاه، با همسرش ملاقات حضوری نداشته است و فرزندان وی نیز دو ماه بعد از بازداشت تنها یک بار ملاقات حضوری داشتند و در دوازده روز پیش نیز یک بار به مدت پنج دقیقه موفق به ملاقات حضوری با مادرشان شدند.

به گفته رضا خندان از آنجا که ملاقات کابینی تأثیر بسیار بدی روی فرزندان می‌گذارد، وی ترجیح می‌دهد فرزندانش ملاقات کابینی با مادرشان نداشته باشند.

همسر نسرین ستوده همچنین گفت خودِ وی نیز ، روز شنبه به دادسرای انقلاب دادگاه اوین احضار شده است؛ وی درباره علت احضار خود ابراز بی‌اطلاعی کرد.

نسرین ستوده که وکالت شماری از فعالان سیاسی و مدنی نظیر شیرین عبادی، حقوقدان، عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و حشمت‌الله طبرزدی، رهبر سازمان توقیف شده جبهه دموکراتیک ایران را بر عهده دارد، روز سیزدهم شهریور ماه و پس از آن که برای پاسخ به احضاریه دادگاه به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، بازداشت شد.

این وکیل دادگستری در مهرماه امسال نیز در اعتراض به بازداشت خود برای مدتی دست به اعتصاب غذا زده بود.

تا کنون سازمان‌های حقوق بشری بسیاری نظیر عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر،‌ گزارشگران بدون مرز و همچنین شخصیت‌های سیاسی و مدنی نظیر واسلاو هاول، رئیس جمهور پیشین جمهوری چک، شیرین عبادی، حقوقدان و زهرا رهنورد، همسر میر حسین موسوی، بازداشت خانم ستوده را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری وی شده‌اند.
XS
SM
MD
LG