لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۲

کشته شدن یک دانشجوی دانشگاه شیراز در روز یکم اسفند


 حامد نور محمدی
حامد نور محمدی
منابع خبری دانشجویی و سایت‌های نزدیک به معترضان گزارش داده‌اند روز یکشنبه، یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز به دست نیروهای حکومتی کشته شده است؛ این در حالی است که خبرگزاری فارس با تکذیب این خبر گفته است این دانشجو تصادف کرده و در جریان درگیری کشته نشده است.

بنا برگزارش وب‌سایت دانشجونیوز، حامد نورمحمدی، دانشجوی رشته زیست‌شناسی دانشگاه شیراز، ساکن خوابگاه دستغیب و اهل خرم‌آباد یکم اسفندماه در میدان نمازی مقابل سختمان شماره یک دانشکده مهندسی در حال فرار از دست ماموران حکومتی کشته شده است.

برپایه گزارش دانشجو نیوز، این دانشجو به وسیله ماموران امنیتی از روی پل نمازی به پایین پرت شده و پس از برخورد با یک خودرو در خیابان ساحلی کشته شده است.

با این حال خبرگزاری فارس، در گزارش خود به نقل از رئیس دانشگاه شیراز آورده است که «حامد نورمحمدی دانشجوی رشته زیست شناسی دانشگاه شیراز روز گذشته در تجمعات فتنه‌گران حضور نداشته بلكه بر اثر تصادف با یك دستگاه پژو پارس فوت كرده است.»

خبرگزاری فارس پیش از این نیز در گزارش‌های متعدد، علی‌رغم تکذیب دانشجویان و خانواده صانع ژاله، وی را یک بسیجی معرفی کرده بود که به دست معترضان در روز ۲۵ بهمن کشته شده است.

خبرگزاری فارس از بامداد روز یکشنبه در گزارش‌ها و مصاحبه‌های متعدد اعلام کرد که در تجمعات روز یکشنبه معترضان و «منافقان» قصد کشته‌سازی دارند؛

این خبرگزاری همچنین با آنکه از دستگیری فائزه هاشمی در میان معترضان خبر داده بود در گزارش‌های دیگر خود شهر تهران را کاملا آرام توصیف کرده بود.

دانشجونیوز گزارش داده است که با کشته شدن حامد نورمحمدی شماری از دانشجویان فعال دانشگاه شیراز از ورود به دانشگاه و خوابگاه منع شده‌اند.

از سوی دیگر وب‌سایت جرس نیز به نقل به نقل از منابع خود گزارش داده است که خانواده حامد نورمحمدی از سوی نیروهای امنیتی تهدید شده‌اند.

روز یکشنبه شهر شیراز نیز در کنار چندین شهر ایران در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی راه سبز امید و به مناسبت کشته شدن دو دانشجو در تهران، شاهد تجمعات گسترده بود.
XS
SM
MD
LG