لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۴

علیجانی: پس از توافق، علیه دولت کارشکنی می‌کنند


سئوالی که این روزها ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده این است که در صورت توافق یا عدم توافق، ایران با چه مسایلی روبرو خواهد شد.

رادیو فردا از رضا علیجانی،‌ تحلیلگر مسایل ایران، پرسیده که رسیدن به تفاهم کلی بین ایران و گروه پنج به علاوه یک در مذاکرات لوزان، چه تاثیری بر مسایل سیاسی در ایران خواهد داشت؟

please wait

No media source currently available

0:00 0:05:10 0:00
لینک مستقیم


رضا علیجانی این احتمال را مطرح کرده که جریان‌های نزدیک به بیت‌ رهبری، امنیتی‌ها و نظامی‌ها، ممکن است در صورت حصول توافق هسته‌ای فشار داخلی را افزایش دهند. علیجانی در عین حال می‌گوید با توجه به دو انتخابات مجلس و خبرگان، این فشارها رفته‌رفته کم می‌شود.

در سطح بین‌المللی رضا علیجانی می‌گوید احتمالا آیت‌الله خامنه‌ای سخنانی برای «مصرف داخلی» ایراد بکند.

به اعتقاد این تحلیلگر سیاسی، رسانه‌هایی مانند کیهان و مجموعه دلواپسان با تناقضی روبرو شده‌اند که از یک طرف گفته‌اند مذاکرات از خطوط قرمز عبور کرده و از طرف دیگر آیت‌الله خامنه‌ای از این مذاکرات حمایت کرده است.

علیجانی معتقد است حصول توافق موفقیت بزرگی برای دولت حسن روحانی خواهد بود؛ دولتی که به گفته او با عزم مردم در همین چارچوب نظارت استصوابی، بر سرکار آمد.

رضا علیجانی می‌گوید فشار روی حوزه فرهنگ و برجسته‌نمایی مشکلات اقتصادی احتمالا از سوی مخالفان دولت برای خنثی‌سازی این موفقیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG