لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۴

انتقاد دونالد ترامپ از نحوه پوشش خبری مراسم تحلیف


دونالد ترامپ در مقر سیا
دونالد ترامپ در مقر سیا

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در مقر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، بار دیگر رسانه‌های آمریکایی را به پخش اخبار دروغ متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، انتقادهای دونالد ترامپ به رسانه‌ها حول دو محور بود: یکی شمار جمعیتی که در مراسم تحلیف او شرکت کرده بودند و دیگری گزارش برداشتن مجسمه مارتین لوتر کینگ از کاخ سفید توسط دونالد ترامپ.

دونالد ترامپ روز شنبه دوم بهمن در مقر سی‌آی‌ای گفت: «من سخنرانی کردم. به نظرم یک میلیون، یک میلیون و نیم آدم در محوطه بود.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت یک شبکه اعلام کرده که ۲۵۰ هزار نفر در مراسم شرکت کردند اما این «دروغ» است. ترامپ با اشاره به این شبکه خبری تصریح کرد که «فکر می‌کنم که قرار است بهای سنگینی بپردازند.»

دونالد ترامپ همچنین اصحاب رسانه را «در زمره ناراستگوترین انسان‌های روی زمین» دانست.

وی به رسانه‌ها به خاطر خبر مربوط به مجمسه مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، نیز اعتراض کرد. پیشتر خبرنگار مجله تایم گفته بود این مجسمه در جای قبلی خود نیست و به گفته آقای ترامپ این خبرنگار از برداشته شدن این مجسمه توسط ترامپ گزارش داده است.

اما این مجله سپس اعلام کرد که خبرنگارش مجسمه را در اتاق به خاطر زاویه دیدش ندیده بود و بابت آن پوزش خواست.

ساعاتی پس از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید، نخستین نشست خبری‌ دولت جدید را برگزار کرد.

شان اسپایسر در تایید سخنان رئیس جمهوری آمریکا این‌گونه اظهار داشت که «این بزرگترین جمعیتی بود که در یک مراسم تحلیف حضور پیدا کرده بود چه به لحاظ شمار افراد و چه در سطح جهانی.»

گروهی از رسا‌نه‌ها با انتشار تصاویری از مراسم تحلیف باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ و تصاویر مراسم تحلیف روز جمعه، شمار افراد حاضر در روز جمعه را به مراتب کمتر از مراسم تحلیف ۲۰۰۹ می‌دانند.

شان اسپایسر «تلاش رسانه‌ها برای کوچک جلوه دادن» مراسم تحلیف را «شرم‌آور و اشتباه» خواند. سخنگوی کاخ سفید به پرسش‌های خبرنگاران نیز پاسخ نگفت.

روز شنبه «صدها هزار تن» در مخالفت با سیاست‌های دونالد ترامپ در شهرهای مختلف آمریکا و برخی شهرهای دیگر جهان در راهپیمایی موسوم به راهپیمایی زنان شرکت کردند.

XS
SM
MD
LG