لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۵

پیشنهادهای اوباما به پوتین برای حل بحران اوکراین

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود ولادیمیر پوتین گفته است که هنوز می‌توان مناقشه کریمه را به صورت دیپلماتیک حل کرد. این گفت‌وگو یک ساعت به طول انجامیده و نخستین مکالمه اعلام شده بعد از بحران کریمه است.

۲۰:۴۵ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
اتحادیه اروپا اعلام کرد گفت‌‌وگوهای خود با روسیه در مورد همکاری‌‌های اقتصادی و صدور روادید را به خاطر حضور نظامی این در کریمه به حال تعلیق درمی‌آورد. این تصمیم در پی نشست اضطراری رهبران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شده است. اتحادیه اروپا همچنین تهدید کرد که روسیه درمعرض تحریم‌های اقتصادی قرار دارد.
۲۰:۵۴ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
رئیس اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری به روسیه هشدار داد که اگر «ظرف چند روز آینده» با اوکراین وارد مذاکره نشود متحمل تحریم‌های این اتحادیه خواهد شد. هرمان فان رومپوی رئیس اتحادیه اروپا گفت که این گفت‌وگوها باید در چارچوب زمانی کوتاهی به نتیجه برسد و در غیر این صورت اتحادیه اروپا اقداماتی نظیر ممنوعیت سفر، انسداد دارایی‌ها و لغو نشست اتحادیه اروپا و روسیه را مدنظر قرار خواهد داد.
۲۱:۰۷ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
رئیس اتحادیه اروپا تصریح کرد رهبران اروپا تصمیم گرفتند که به روسیه هشدار دهند اگر اوکراین را بیش از این بی‌ثبات کند، روابط این اتحادیه و روسیه و از جمله مناسبات اقتصادی به شدت تحث تاثیر قرار خواهد گرفت.
۲۱:۱۶ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم که این روزها با ولادیمیر پوتین در تماس است، پس از نشست اضطراری بروکسل در یک کنفرانس خبری گفت که برگزاری همه‌پرسی برای الحاق کریمه به روسیه «غیرقانونی و برخلاف قانون اساسی اوکراین» است. آنگلا مرکل تصریح کرد: «ما نقض حاکمیت اوکراین را در مورد کریمه محکوم می‌کنیم و معتقدیم تمامیت ارضی اوکراین امری ضروری است.»
۲۱:۴۴ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
باراک اوباما در نطق کوتاهی همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه برای الحاق به روسیه را مغایر با قانون اساسی اوکراین و قوانین بین‌المللی دانست.
۲۱:۴۸ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
باراک اوباما گفت که آمریکا و متحدانش در مورد بحران اوکراین اتفاق نظر دارند و گفت هنوز برای نیل به یک راه‌حل دیپلماتیک فرصت باقی است.
۲۱:۵۱ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
رئیس جمهوری آمریکا در نطق کوتاه خود از کنگره خواست از صندوق‌ بین‌المللی پول برای اعطای وام به اوکراین حمایت کند.
۲۱:۵۵ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
جان کری وزیر خارجه آمریکا که در رم بسر می‌برد با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها ویزا و انسداد اموال برخی افراد، گفت واشینگتن به دنبال کم کردن تنش است.
۲۲:۰۲ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
جان کری در پاسخ به خبرنگاری که در مورد همه‌پرسی در کریمه پرسید گفت این اقدام برخلاف قانون اساسی اوکراین است و اگر هم قرار است رفراندومی صورت بگیرد، باید همه مردم اوکراین درباره کریمه نظر بدهند.
۲۳:۱۸ ۱۵.۱۲.۱۳۹۲
اینترپل اعلام کرد مقام‌های اوکراینی درخواست تعقیب ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور برکنار شده این کشور را، به اتهام سوءاستفاده از قدرت و قتل شهروندان، به این سازمان تسلیم کرده‌اند. یانوکوویچ هم‌اکنون در روسیه بسر می‌برد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG