لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۸

آمریکا بانک ژاپنی را به خاطر نقض تحریم‌ها ۲۵۰ میلیون دلار جریمه کرد


بانک «توکیو میتسوبیشی یو اف جی»
بانک «توکیو میتسوبیشی یو اف جی»
ایالت نیویورک آمریکا بانک «توکیو میتسوبیشی یو اف جی» ژاپن را به خاطر نقل و انتقالات مالی برای ایران، سودان و میانمار که منجر به نقض تحریم‌های آمریکا علیه این کشورها شده، ۲۵۰ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بخش خدمات مالی نیویورک دی اف اس پنجشنبه ۳۰ خردادماه اعلام کرده است که شعبه نیویورک بانک میتسوبیشی در خلال سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ در جریان میلیاردها دلار نقل و انتقالات مالی با شرکت‌های این کشورها، از جمله شرکت‌هایی که در لیست سیاه آمریکا بودند، دست داشته است.

بر اساس این گزارش کارکنان شعبه این بانک ژاپنی در نیویورک به صورت سیستماتیک اطلاعات این انتقالات مالی را از پیام‌های انتقال حواله تلگرافی حذف کرده بودند تا قابل ردیابی و شناسایی نباشد.

بخش خدمات مالی نیویورک می‌گوید که این بانک در ۲۸ هزار مورد به مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار نقل و انتقالات غیر قانونی با این کشورها داشته بود.

بنیامین لاوسکی سرپرست بخش خدمات مالی آمریکا گفته است که این کشور تمامی اقدامات لازم برای ریشه کن کردن فعالیت‌های بانک‌هایی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازد، انجام خواهد داد.

به گفته وی، هر زمان و هر جایی که تخلف‌ جدی مانند این مورد کشف شود، دولت آمریکا با شدیدترین وجه ممکن برخورد خواهد کرد که کشور خود را از پولشویی، تروریسم و دیگر بزهکاری‌های خطرناک محافظت کند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که بانک میتسوبیشی که بزرگترین بانک ژاپن است موافقت کرده است که جریمه اعلام شده را بپردازد و کنترل خود بر روی شعبات این بانک جهت ممانعت از تکرار موارد مشابه افزایش دهد.

این بانک در بیانیه خود گفته است که در سال ۲۰۰۷ خود بانک نادیده گرفته شدن تحریم‌ها را کشف کرده و با دولتمردان ژاپن در این مورد همکاری کرده و به صورت داوطلبانه و بی‌درنگ این فعالیت‌ها را متوقف کرده بود.

آمریکا به تازگی چندین بانک بزرگ بین‌المللی را به‌خاطر نقض تحریم‌های ایران و برخی دیگر از کشورها جریمه کرده است؛ از جمله جریمه ۶۶۷ میلیون دلاری برای استاندارد چارتز بریتانیا که در نقل و انتقالات میلیاردها دلار به کشورهای تحت تحریم آمریکا دست داشته بود.
XS
SM
MD
LG