لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۹

دومین شکست والیبال ایران مقابل آمریکا


 شکست دوم تیم ملی ایران از آمریکا
شکست دوم تیم ملی ایران از آمریکا

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی‌اش از لیگ جهانی ۲۰۱۵ مانند بازی نخست با نتیجه ۱-۳ مغلوب آمریکا شد تا بدون کسب امتیاز، در قعر جدول گروه ب قرار بگیرد.

دو بازی بعدی ایران مقابل لهستان برگزار خواهد شد که هر دو بازی خود در برابر روسیه را با پیروزی سپری کرد.

در گروه دوم، فعلاً آمریکا با شش امتیاز صدرنشین است. لهستان به دلیل برتری در پنج گیم در بازی دوم با روسیه، پنج امتیازی شده و در رده دوم قرار دارد. روسیه یک امتیاز گرفته و ایران هنوز امتیازی کسب نکرده.

سرمربی تیم ملی ایران برای آغاز مسابقه در بازی دوم مقابل آمریکا از سعید معروف، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، فرهاد ظریف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور استفاده کرد.

در ست اول، شاگردان جان اسپرو موفق شدند در ورزشگاهی که اکثر صندلی‌ها در اختیار هواداران ایران بود، با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به برتری برسند. این نتیجه در ست دوم هم تکرار شد.

در ست سوم نمایش خوب معنوی‌نژاد و فائزی باعث شد ایران در اغلب لحظات بازی، مالک توپ و تور باشد. بازیکنان ایران در این ست، سرویس‌های بهتری نواختند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به برتری رسیدند.

این نمایش مطلوب، تا حدودی در ست چهارم هم تداوم داشت. کیفیت دفاع روی تور و هماهنگی با دفاع عقب زمین، بهتر از گیم اول و دوم بود اما در نهایت، میزبان پرسابقه توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شود.

آمریکا قهرمان دور قبلی مسابقات است و با تغییراتی در ترکیب اصلی، تیمی متحول شده را به میدان فرستاده. آنها شروعی درخشان در لیگ جهانی داشته‌اند و باز هم از مدعیان کسب جام قهرمانی هستند.

دور نهایی این رقابت‌ها از بیست و چهارم تیر به میزبانی ریودو ژانیرو برگزار خواهد شد که علاوه بر پنج تیم از سطح یک لیگ جهانی، قهرمان رقابت‌های سطح ۲ نیز مطابق قوانین، در آن حضور خواهد یافت.

جان اسپرو سرمربی تیم ملی آمریکا در نشست خبری گفت: سرویس‌های ایران نسبت به بازی قبلی بهتر شده بود. دفاع ایران نیز در ست سوم بسیار خوب کار کرد. پاس‌های این تیم حرفه‌ای تر شده و تیم ما را با مشکل روبرو ساخت. با ورود شماره ۱۰ ایران [امیر غفور] بازی آنها منسجم‌تر شد.

اسلوبودان کواچ برخلاف سرمربی آمریکا که از ایران تمجید کرد، انتقادات فراوانی را متوجه شاگردان خود ساخت.

سرمربی ایران گفت: بازیکنانم اشتباهات زیادی داشتند، چه بگویم وقتی با این همه اشتباه و خطا در زمین بازی کردند. من با تیم ایران در ۶۰ بازی حضور داشتم و هنوز هم نمی‌دانم چرا بازیکنان من می‌ترسند. باید این مشکل را حل کنم. ایران واقعی فقط لحظاتی در زمین حضور داشت.

سعید معروف نیز عقیده‌ای مشابه داشت. او تاکید کرد: «چیز زیادی برای گفتن ندارم. بدترین بازی من در چند سال اخیر بود. باید از بازی امروز درس بگیریم و در بازی‌های آینده از این تجربه استفاده کنیم. وقتی می‌دیدیم آمریکا در هر ست از ما پیش می‌افتد، تمرکز خود را از دست ‌دادیم و کار چندانی از دستمان بر نیامد.»

در گروه آ ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا اول تا چهارم هستند. در گروه سوم، کانادا صدرنشین است. آرژانتین، بلغارستان و کوبا در رده‌های بعدی قرار دارند.

در گروه چهارم، فرانسه موفق شد دو بار کره جنوبی را در خاک این کشور شکست دهد و صدرنشین شود. ژاپن، جمهوری چک و کره جنوبی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در گروه E بلژیک با چهار پیروزی در دو بازی رفت و دو بازی برگشت مقابل فنلاند، در جایگاه نخست ایستاده. هلند، فنلاند و پرتغال به ترتیب دوم تا چهارم هستند. بازی‌های دو گروه آخر هنوز آغاز نشده.

XS
SM
MD
LG