لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۷

کاهش فروش جهانی فولکس واگن


فروش جهانی خودروهای شرکت فولکس واگن در ماه اکتبر پس از رسوایی مربوط به تقلب در تست‌های آلایندگی خودروهای دیزلی این شرکت ۵٫۳ درصد کاهش یافته است.

تقریباً دو ماه پیش (۱۸ سپتامبر) گروه خودروسازی فولکس واگن اعتراف کرد که در تست‌های آلایندگی خودروهای دیزلی تقلب کرده و همچنین اذعان داشت که مصرف سوخت برخی خودروها را نیز پایین اعلام کرده است.

طبق گزارش روزنامه گاردین، این شرکت در ماه اکتبر ۴۹۰ هزار دستگاه خودرو فروخته است. برای نمونه، فروش این گروه در برندهای اشکودا جمهوری چک و سیات اسپانیا به ترتیب ۲٫۷ درصد و ۳.۱ درصد تنزل کرده است.

یورگن استاکمن رئیس فروش فولکس واگن گفت: شرکت در حال تلاش برای احیای اعتماد مشتریان به برند و محصولات فولکس واگن است.

سازمان‌های ناظر در آلمان بازرسی‌های خود را بر روی آلاینده‌های دیزلی ۵۰ مدل خودرو دیگر شامل بی ام و، مرسدس بنز، فورد، ولوو، نیسان، جاگوار، و لند روور افزایش داده‌اند.

به گزارش آسوشیتد پرس فولکس واگن برای تشویق مشتریان آمریکایی،حتی به دارندگان خودروهای ساخت این شرکت، ۲هزار دلار تخفیف می‌دهد اگر خودروهای خود را با مدل‌های جدیدتر عوض کنند.

حداقل ۲۰۰ پرونده شکایت علیه فولکس تشکیل شده است. آمار منتشر شده روز جمعه نشان می‌دهد فروش این شرکت در آمریکا – که رسوایی در آنجا اعلام شد – ۰.۲ درصد افزایش یافته است. فروش در آمریکای شمالی، شامل کانادا، ۳.۵ درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته بالا رفت.

به نظر می‌رسد اوضاع نابسامان اقتصادی در برزیل و روسیه بیش از این رسوایی به فروش این شرکت لطمه زده است. فروش در روسیه و برزیل به ترتیب ۲۶ درصد و ۵۰ درصد افت داشته است.

آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا می‌گوید فولکس ۴۸۲ هزار خودرو را به نرم‌افزاری مجهز کرده که سیستم کنترل گازهای آلاینده را از کار انداخته است. فولکس می‌گوید بیش از ۱۱ میلیون خودرو به این نرم‌افزار فریبنده مجهز شده‌اند تا خروجی دی‌اکسید کربن که یکی از عوامل اصلی بالا رفتن دمای جهانی است را مخفی نگه دارد.

بلومبرگ به نقل از ماتیاس مولر، مدیر جدید اجرایی فولکس نیز هشدار داده است که عواقب مالی این رسوایی بیشتر از آن چیزی است که پیش از این عنوان شده است و ممکن است شرکت را مجبور به قطع سرمایه‌گذاری کند آن‌هم در زمانی که همه خودروسازان در تلاش برای به‌کارگیری فناوری‌های جدید هستند.

XS
SM
MD
LG