لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۴

محرومیت کشتی‌گیر نوجوان به خاطر «تنگدستی»؛ حمیدرضا «چوپان» شد


 حمیدرضا بختیاری؛ عکس از ایرنا
حمیدرضا بختیاری؛ عکس از ایرنا

کشتی‌گیر روستایی نوجوان، به خاطر نداشتن پول برای تهیه گذرنامه از سوی مسئولان ورزش استان همدان به مدت دو سال از حضور در کلیه رقابت‌ها محروم شده.

حمیدرضا بختیاری که در روستای محروم رضوانکده ملایر زندگی می‌کند، ناگزیر پس از این محرومیت کشتی را کنار گذاشته و برای کمک به خانواده‌اش به عنوان چوپان، در روستا مشغول به کار شده.

او در رقابت‌های کشتی نوجوانان قهرمانی کشور درخشید و برای حضور در مسابقات بین‌المللی روز جهانی کودک انتخاب شد. اما طبق گزارش خبرگزاری ایسنا، خانواده‌اش توان پرداخت هزینه ۱۶۰ هزار تومانی برای اخذ گذرنامه را نداشت. مسئولان هیات کشتی همدان نیز به رغم اینکه او با غلبه بر تمام حریفانش اول شده بود، دو سال محرومش کرد‌ه‌اند.

این نوجوان روستایی می‌گوید: شش سال از عمرم را پای کشتی گذاشتم و حتی به خاطر آن از دبیرستان نمونه مردمی ملایر اخراج شدم. شب‌ها در سرمای زمستان پیاده از باشگاه ملایر تا روستا آمدم و خیلی خطرها از بیخ گوشم گذشت، به این امید که در المپیک طلا بگیرم کم نیاوردم، اما در نهایت چوپان شدم.

خبرگزاری ایسنا در گزارش خود از رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی درخواست کرده «رسالت اصلی فدراسیون» را «که توجه ویژه به استعدادهای نوجوان در سراسر ایران است»، از یاد نبرد.

در این گزارش آمده: هیات‌های کشتی باید به دست اهل فن سپرده شود نه افرادی که قرابتی با کشتی ندارند و با دردهای آن غریبه‌اند.

سعید گودرزی سرمربی سابق تیم ملی جوانان ایران که فرزندش صادق گودرزی به مدال‌های جهانی و المپیک دست یافته، ضمن تایید خبر محرومیت حمیدرضا بختیاری، می‌گوید: «پس از محرومیت، به خاطر بی‌پولی ورزش را کنار گذاشته و به چوپانی در روستا مشغول است. او از بهترین شاگردان من بود و فقط به علت فقر و تنگدستی محروم شده و کشتی را برای همیشه کنار گذاشته.»

این کشتی‌گیر آزادکار فقط ۱۵ سال داشت که در مسابقات استانی همه رقبا را با اقتدار شکست داد. با انتشار این خبر در رسانه‌های ایران، مسئولان ورزشی ملایر ضمن تکذیب اظهارات مطرح شده، گفتند محرومیت بختیاری به خاطر غیبت او از حضور در جام جهانی کودک و مسابقات انتخابی تیم ملی بوده.

مربی‌اش تاکید می‌کند که همین مسئولان گفتند باید پاسپورت خود را تحویل بدهی تا بتوانی در این رقابت‌ها شرکت کنی، اما خانواده‌ او در روستای دور افتاده و بسیار محروم ملایر زندگی می‌کنند، وضع مالی بسیار بدی دارند و نتوانستند پول پاسپورت را فراهم کنند.

مادر حمیدرضا بختیاری هم به ایسنا گفته: پسرم نتوانست پاسپورت بگیرد و او را محروم کردند. مربی او زحمات زیادی برایش کشیده و حتی از جیب خود برای موفقیت حمیدرضا خرج کرده اما هزینه‌ها زیاد است و رفت و آمد از روستای ما به ملایر دشوار است.

سعید گودرزی می‌گوید: «متاسفانه رئیس کشتی همدان به جای اینکه بپرسد چرا نتوانستی پاسپورت تهیه کنی، خیلی راحت او را دو سال محروم کرد. در حالی که آیین‌نامه کمیته انضباطی می‌گوید اگر کشتی‌گیر خلافی هم مرتکب شده فقط باید شش ماه محرومش کنند.»

آخرین خبرها درباره ماجرای حمیدرضا بختیاری حاکی است، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی با او تماس گرفته و خواستار حضورش در تهران برای توضیح درباره مشکلش شده.

بختیاری نیز پس از پایان امتحانات، طی چند روز آینده با هزینه فدراسیون کشتی به تهران خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG