لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۱

«در صورت حمله به اسرائیل، ایران نابود می شود»


آقای بن الیز می گوید که ایرانی ها از نیروی ما با خبرند.(عکس: AFP)
آقای بن الیز می گوید که ایرانی ها از نیروی ما با خبرند.(عکس: AFP)

يک وزير اسرائيلی روز دوشنبه اخطار کرد که هر نوع حمله جمهوری اسلامی به اسرائيل باعث نابودی ايران خواهد شد.


بنيامين بن اليزر، وزير امور زير ساخت های ملی اسرائيل گفت:«حمله ای از سوی ايران عليه اسرائيل، ماشه يک عکس العمل سخت را خواهد کشيد که ملت ايران را نابود می کند.»


بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وی که در وزارتخانه اش سخن می گفت، اضافه کرد:«ايرانی ها از نيروی ما باخبرند اما ما را با مسلح کردن متحدان سوريه و حزب الله، تحريک می کنند.»


  • اگر ايرانی ها به احتمال ضعيف به ما حمله کنند، آنها «معنی چنين عملی را می دانند.»
بنيامين بن اليزر

ایران و اسرائیل از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان دو دشمن سر سخت یا یکدیگر برخوردکرده اند و در دو سال گذشته نیز محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران خواستار محو اسرائيل از نقشه جهان شده است.


آقای بن اليزر، که عضو کابينه امنيتی اسرائيل گفت که اگر ايرانی ها به احتمال ضعيف به ما حمله کنند، آنها «معنی چنين عملی را می دانند.»


ماه گذشته ، اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل در ديدار با ديک چينی گفت که اسرائيل برای متوقف کردن ايران از ساخت سلاح هسته ای، ممکن است که از هر گزينه ای استفاده کند.


اسرائيل و متحدان غربی اش جمهوری اسلامی ايران را متهم می کنند که در سايه برنامه هسته ای، قصد دارد بمب اتمی توليد کند، اما جمهوری اسلامی اين امر را تکذيب می کند و برنامه هسته ای اش را تنها برای توليد برق عنوان کرده است.


وزير زیر ساخت های ملی اسرائيل تاکيد کرد: مانور پنج روزه دفاع داخلی که در حال جريان است، برای تهديد کشورهای همسايه نيست، اما «اين سناريو می گويد که اين تمرينات می تواند واقعيت فردا باشد.»


وی افزود: «اسرائيل می تواند يک روز خودش را در حالی ببيند که صدها راکت به سوی اورشليم و تل آويو در حال پرتاب است.»


این مقام اسرائیلی اعلام کرد که هيچ نقطه ای از خاک این کشور نمی تواند از راکت های سوريه و حزب الله در امان باشد.


مقام های جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به این سخنان نشان نداده اند.


مقام های امنيتی اسرائيل به تازگی اعلام کرده بودند که ايران در ماه های اخير ايستگاه های شنود پيچيده ای را در سوريه برای رديابی ارتباطات راديويی نظامی اسرائيل بر پا کرده است.


به گفته مقامات امنيتی اسرائيل، اين کشور به دليل وجود چنين ايستگاه هايی، اقدامات احتياطی را انجام داده است.


درخواست تشدید تحريم ايران


در همین حال، رهبران کنگره يهوديان اروپا از اسلوانی که از رياست فعلی اتحاديه اروپا را دارد خواهد خواست که به سرعت درخواست تحريم های تازه ای را عليه ايران به خاطر برنامه هسته ای اش به سازمان ملل ارائه کنند.


بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است که موشه کانتور، رئيس اين کنگره طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ديدار با رهبران اسلوانی که رياست دوره ای اتحاديه اروپا را بر عهده دارد، اين درخواست را مطرح کند.


آقای کانتور با يانز يانسا، نخست وزير اسلوانی و ديميتری روپل، وزير خارجه اسلوانی ديدار و گفت و گو می کند.


اسلوانی رياست شش ماهه اتحاديه اروپا را تا پایانن ماه ژوئن به عهده دارد.


XS
SM
MD
LG