لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۲

نظرسنجی: رشد «اسلام هراسی» در ایتالیا


۳۱.۴ درصد از ايتاليايی ها مخالف فعاليت مراکز اسلامی و ساختن مسجد در ايتاليا هستند(عکس:epa)
۳۱.۴ درصد از ايتاليايی ها مخالف فعاليت مراکز اسلامی و ساختن مسجد در ايتاليا هستند(عکس:epa)

با افزايش حضور مهاجرين مسلمان در ايتاليا، نگرانی و واهمه مردم اين کشور اروپايی از اسلام نيز افزايش يافته است.


برمبنای یک نظرسنجی که روز سه شنبه از سوی وزارت کشور ايتاليا انتشار يافت، ۵۵ درصد از شهروندان اين کشور نگران گسترش حضور مسلمانان هستند؛ به بیان دیگر، «اسلاموفوبیا» یا اسلام هراسی در این کشور، پدیده ای رو به رشد است.


برمبنای آخرين آمار انتشار يافته از سوی وزارت کشور ايتاليا، شهروندان خارجی در سال ۲۰۰۷ ميلادی ۵ درصد از کل جمعيت اين کشور را تشکيل می دادند.


همزمان با اين آمار وزارت کشور نتايج يک نظرسنجی را نيز منتشر ساخته است که حکايت از افزايش نگرانی و واهمه ايتاليايی ها از گسترش حضور مهاجران مسلمان دارد.


بر پايه آمار وزارت کشور ایتالیا، ۹۲ درصد ایرانیان ساکن این کشور دارای تحصيلات دانشگاهی هستند، که این رکوردی در بین مهاجران محسوب می شود.

۳۱ و چهاردهم درصد از ايتاليايی ها که در نظرسنجی وزارت کشور شرکت کرده اند، مخالف فعاليت مراکز اسلامی و ساختن مسجد در ايتاليا هستند.


۵۵ درصد از شهروندان اين کشور می گويند گسترش حضور مهاجران مسلمان نگران کننده است و اين مهاجران بيش از مهاجران کشورهای غير اسلامی مشکل آفرين هستند.


۱۷ درصد از کساني که در اين نظرسنجی شرکت کرده اند، معتقدند حضور مهاجران مسلمان در ايتاليا خطری جدی برای امنيت اين کشور است و حضور گسترده مسلمانان در ايتاليا عملا زمينه را برای فعاليت گروه های تروريستی اسلامی در اين کشور مهيا می سازد.


در بخش دوم اين نظرسنجی وزارت کشور نظر مهاجران را در رابطه با ايتاليا و شهروندانش جويا شده است.


۷۰ درصد از شرکت کنندگان خارجی رفتار ايتاليايی ها با مهاجرين خارجی را در مجموع مثبت ارزيابی می کنند، اگرچه از برخی تبعيضات در حوزه کاری شاکی هستند و به ويژه از دستمزدهای پايين شان گله دارند.


وزارت کشور ايتاليا در آماری که منتشر ساخته، می نويسد بيش از ۷۰ درصد از مهاجران خارجی دارای ديپلم و يا تحصيلات دانشگاهی هستند.


در اين ميان ايرانيان درصدر قرار دارند زيرا برپايه همين آمار ۹۲ درصدشان دارای تحصيلات دانشگاهی هستند.


برپايه آمار وزارت کشور ازدواج شهروندان ايتاليايی با خارجی ها نيز افزايش يافته است.


۹ درصد از مردان ايتاليايی همسران خارجی انتخاب کرده اند، و تنها سه درصد از زنان ايتاليايی با مردان خارجی ازدواج کرده اند.


XS
SM
MD
LG