لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۱

بهداد سليمی مدالش را به احمدی‌نژاد داد


 بهداد سلیمی(چپ) حسین رضازاده، و محمود احمدی‌نژاد
بهداد سلیمی(چپ) حسین رضازاده، و محمود احمدی‌نژاد
روز دوشنبه در ورزشگاه ۱۲هزار نفری آزادی تهران و در مراسمی با عنوان «نمايش توانمندی‌های سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ايران»، بهداد سليمی قهرمان فوق سنگين وزنه‌برداری جهان، مدال طلای خود را به محمود احمدی‌نژاد اهدا کرد.

به اين ترتيب محموداحمدی‌نژاددر مدتی کمتر از دو هفته، پس از دريافت بازوبند پهلوانی و گلزنی در مقابل ستاره‌های فوتبال ايران، مدال طلای دسته فوق سنگين وزنه برداری جهان را نيز نصيب خود کرد.

اين در حالی است که چند ساعت قبل از برگزاری اين مراسم، اين وزنه بردار جوان به خبرگزاری ايسنا گفته بود از اين که بايد مدالش را به رئيس جمهور ايران اهدا کند بی‌اطلاع است و «فقط به من گفته‌اند قرار است رئيس جمهور به صورت نمادين، مدال را بار ديگر به گردن من بياويزد.»

روز یکشنبه حسين رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه‌برداری ايران، از اهدای مدال طلای بهداد سليمی به محمود احمدی‌نژاد خبر داده بود.

حسین رضازاده که در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های ايران حضور پيدا کرده بود، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به اين که دکتر احمدی‌نژاد از ديدگاه ما يک قهرمان بزرگ است، برنامه‌ای داريم که اگر بشود، مدال طلای سليمی را به او اهدا کنيم.»

بهداد سليمی در رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری ۲۰۱۰ در آنتاليا و در شب پايانی رقابت‌ها، روی سکوی قهرمانی دسته فوق سنگين قرار گرفت.

بهدادسليمی در يکضرب نقره گرفت، در دو ضرب نيز نايب قهرمان شد اما در مجموع، با ۴۵۳ کيلوگرم روی سکوی برتر ايستاد تا چهره های سرشناسی مثل ماتياس اشتاينر، قهرمان المپيک پکن از آلمان را پشت سر بگذارد.

بهداد سليمی در حال حاضر، بخت اصلی وزنه برداری ايران برای کسب مدال طلای بازی‌های آسيايی ۲۰۱۰ گوانگ ژو نيز محسوب می‌شود.
در هفته‌ای که گذشت و پيش از دريافت مدال طلای وزنه‌برداری جهان توسط محمود احمدی نژاد، روسای جمهور ايران و بوليوی در دانشکده افسری تهران پابه توپ شدند و در مسابقه ای که جمعی از ستاره‌های فوتبال ايران حضور داشتند، محمود احمدی‌نژاد يک بار در جريان بازی و يک بار در ضربات پنالتی موفق به گلزنی شد.

چند روز قبل از بازی فوتبال نيز، در همايشی که در مجموعه ورزشی آزادی تهران با حضور محمود احمدی‌نژاد برگزار شد، علی سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدنی، بازوبند پهلوانی را دور بازوی آقای احمدی‌نژاد بست.

علی سعيدلو در توضيح اين اقدام در برنامه تلويزيونی ورزش و مردم گفت: «آقای احمدی‌نژاد به راستی يک پهلوان هستند و در مجامع بين‌المللی پهلوانانه از حقوق ملت ايران دفاع می‌کند.»

سعيدلو سپس در گفتگو با خبرگزاری ايلنا نيز سئوال درباره اين ماجرا را با طرح اين سئوال، پاسخ داده بود که مگر پهلوان‌تر از احمدی‌نژاد هم وجود دارد؟
XS
SM
MD
LG