لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۸

سانحه رانندگی برای علی دایی؛ انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه


علی دایی در بیمارستان کاشان
علی دایی در بیمارستان کاشان
علی دایی چهره سر‌شناس فوتبال ایران، در مسیر تهران به اصفهان و در حین رانندگی دچار سانحه شد. در این حادثه، خودروی او واژگون شده است.

آخرین گزارش‌ها حاکی مساعد بودن حال وضعیت علی دایی است.

مدیر روابط ‌عمومی بیمارستان شهید بهشتی کاشان وضعیت جسمی علی دایی را پس از انجام عمل جراحی رضایتبخش خوانده است.

حمیدرضا حسین‌زاده گفت: «شب گذشته عمل جراحی ترمیمی به دلیل پارگی پوست سر توسط تیم مجرب و متخصص برای علی دایی صورت گرفته و در حال حاضر در آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه پس از عمل قرار دارد.»

وی افزود: «عمل جرای علی دایی تا ساعت یک بامداد به طول کشید و در ساعت سه و سی دقیقه نیمه شب به هوش آمد و در حال حاضر شرایط جسمی وی مناسب است.»

به گفته حسین‌زاده در صورت تشخیص تیم پزشکی احتمال ترخیص علی دایی از بیمارستان شهید بهشتی کاشان و انتقال وی به تهران وجود دارد.

در همین حال سرهنگ رضا سلبی به خبرگزاری فارس گفت: «متاسفانه در ساعت ۲۰: ۱۰ شب گذشته در کیلومتر ۲۰ محور اصفهان - کاشان خودروی علی دایی دچار تصادف شد.»

وی افزود:«علت این تصادف تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شده است.»

به گفته این فرمانده انتظامی خودروی شخصی علی دایی پرادو بوده و راننده برادر وی بوده است.

از سوی دیگر جمعی از هواداران فوتبال، پشت در بیمارستان شهید بهشتی کاشان تجمع کرده‌اند.

پیشتر دکتر محمد حسین اعرابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گفته بود عمل جراحی بر روی سر علی دایی ممکن است چهار یا پنج ساعت طول بکشد.

علی دایی
علی دایی
او در توضیح این مسئله گفت: احتمال دارد بخشی از پوست سر نیاز به پیوند داشته باشد که در این صورت، منجر به طولانی شدن جراحی خواهد شد.

پیشتر یکی از پرسنل اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان در گفت‌وگو با رادیو فردا حال عمومی علی دایی را خوب توصیف کرده و گفته بود پزشکان منتظر بررسی نتیجه سی تی اسکن بر روی وی هستند.

دایی در این سانحه تنها نبوده است. برادرش محمد که از مربیان راه آهن است و ژلکو میاچ دستیار کروات دایی نیز سرنشینان اتومبیل دایی بودند. خودروی دایی حوالی کاشان کنترلش را از دست داد و واژگون شد. هر سه به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند و سی تی اسکن از سر علی دایی گرفته شد. او دچار خونریزی و شکستگی از ناحیه سر شده بود. پزشکان برای اطمینان بیشتر از او خواستند چند ساعتی را در بیمارستان و تحت مراقبت پزشکی بماند.

دایی در تماسی کوتاه با یکی از نزدیکانش گفته است: «حالم خوب است و منتظرم که پزشکان اجازه مرخصی بدهند.»

مدیر روابط عمومی باشگاه راه‌آهن درباره آخرین شرایط جسمانی سرمربی این تیم در ساعات اولبه گفته بود: ‌دایی به دلیل شکستگی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شد و خوشبختانه وضعیت جسمانی وی خوب است. بانداژ روی سر دایی انجام شده و هیچ خطر جدی سرمربی تیم راه‌آهن را تهدید نمی‌کند.

او همراه با تیم راه آهن ری برای انجام بازی با تیم سپاهان اصفهان در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ بر‌تر عازم اصفهان شده بود.

سپاهان در این مسابقه به رغم ده نفره شدن و اخراج محسن بنگر، موفق شد با هت تریک برونو سزار مهاجم برزیلی خود با نتیجه ۳-۲ بر مه‌مان خود غلبه کند.

بازیکنان راه آهن به دلیل تعویق مکرر تعهدات مالی باشگاه، تمرین قبل از اعزام را تحریم کرده بودند.

دایی پس از شکست ۳ بر ۲ مقابل سپاهان نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط بدی که در این هفته داشتیم و یک روز و نیم تمرین تعطیل شد، در بازی امروز تمرکز لازم را نداشتیم.

دایی در پاسخ به این سؤال که هفته گذشته با علی کفاشیان دیدار داشت گفت: این دیدار از طریق یک دوست مشترک انجام شد. مسائل مختلفی را مطرح کردیم. کفاشیان از من حلالیت طلبید.

دایی در خصوص اینکه چرا تمرینات راه آهن یک روز و نیم تعطیل شده و آیا این حواشی، مانند حواشی پرسپولیس است به خبرنگاران گفت: هفته گذشته به دلیل اینکه بازیکنان پول نگرفته بودند تمرین نکردند. البته از حق نگذریم مالکان باشگاه در حالی که هنوز سازمان خصوصی سازی این باشگاه را به نامشان نکرده، ۹ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند. بازیکنان حق دارند و مسئولان در تلاشند تا پول بازیکنان پرداخت شود.

دایی در پاسخ به این سئوال که آیا پول ندادن به بازیکنان دلیل می‌شود تا تمرین را تعطیل کنند گفت: من این کار را «چیپ» نمی‌دانم. ذوب آهن سال گذشته را با امسال مقایسه کنید آن‌ها به دلیل مشکلات مالی است به این وضع افتادند.

سرمربی راه آهن در جواب به این پرسش که چقدر به بقای راه آهن در لیگ بر‌تر امیدوار است، گفت: شش بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده، ما دو بازی در خارج از خانه داریم و سایر بازی‌ها در داخل خانه است. پس سعی می‌کنیم ‌‌نهایت استفاده را ببریم.
XS
SM
MD
LG