لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

پرستو دوکوهکی آزاد شد


پرستو دوکوهکی، روزنامه‌نگار، که از روز ۲۵ دی‌ماه بازداشت شده بود، یکشنبه با ارائه وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

وی از آن تاریخ به بند ۲ الف در بازداشتگاه اوین منتقل شد و بخش زیادی از این دوران را در سلول انفرادی به سر برد.

در اطلاعیه‌ای که مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سپاه پاسداران ایران روز شنبه، ششم اسفند‌ماه، منتشر کرد، اتهام پرستو دوکوهکی و چهار تن دیگر همکاری با بی‌بی‌سی فارسی اعلام شد.

بی‌بی‌سی فارسی هر گونه ارتباط با این افراد را به عنوان همکار در ایران، رد کرده است.

دو روز بعد از بازداشت خانم دوکوهکی، مرضیه رسولی و سهام‌الدین بورقانی دو روزنامه‌نگار دیگر هم بازداشت شدند و از آن زمان در زندان اوین به سر می‌برند.

در اطلاعیه سازمان جرایئم سازمان یافته سپاه از این پنج بازداشتی، با حروف اختصاری و عکس‌هایی با چشم پوشیده یاد شده بود.

تلاش برای جذب و استخدام نیرو در بی‌بی سی فارسی، انتقال وجوه نقدی، حضور در دوره‌های آموزشی بی‌بی‌سی، انتقال اطلاعات طبقه‌بندی‌شده و همکاری در چرخهٔ تولید خبر برای این رسانه، از جمله اتهاماتی است که در این اطلاعیه متوجه شماری از روزنامه‌نگاران شده است.

فاطمه هادی، مادر سهام‌الدین بورقانی ساعاتی بعد از انتشار اتهام همکاری او با بی‌بی‌سی و پخش آن از تلویزیون جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با سایت کلمه اعلام کرد که پسرش در اولین روزهای بازداشتش در تماسی تلفنی تاکید کرده، هر چه روزهای آینده گفت، باور نکنند.

همچنین ابوالفضل رسولی، پدر مرضیه رسولی در گفت‌وگویی با وب‌سایت کلمه تاکید کرد که دو هفته پیش کسی که خود را بازجوی فرزندش معرفی کرده، وعده آزادی دخترش را داده ولی مرضیه هنوز در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برد.
XS
SM
MD
LG