لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۸

هالیوود در انتظار تابستان؛ اينديانا جونز دوباره می تازد؟


داستان قسمت چهارم اينديانا جونز مخفی مانده و اعلام نشده است.
داستان قسمت چهارم اينديانا جونز مخفی مانده و اعلام نشده است.

هاليوود در انتظار اکران قسمت تازه اينديانا جونز ساخته استيون اسپيلبرگ است تا فروش تابستانی قابل توجهی را رقم بزند.


اينديانا جونز و پادشاهی جمجمه بلورين، عنوان تازه ترين قسمت مجمعوعه فيلم های پرطرفدار اينديانا جونز است که برای اولين بار در اواسط ماه مه در جشنواره بين المللی کن در فرانسه به نمايش در مي آيد و ۲۲ ماه مه در سينماهای آمريکای شمالی اکران می شود.


هريسون فورد در نقش اينديانا جونز، اين بار ۶۵ ساله است، و بايد ديد که آيا هنوز آن چالاکی اش را در فيلم های دهه هشتاد ميلادی اين مجموعه حفظ کرده است يا نه.


داستان قسمت چهارم اينديانا جونز مخفی مانده و اعلام نشده است، اما شنيده ها حاکی است که زمان قصه از دهه ۱۹۳۰ در سه قسمت قبلی، به دو دهه بعدتر و دوران جنگ سرد رسيده است.


فيلم توسط استيون اسپيلبرگ کارگردانی شده، در حالی که جرج لوکاس، خالق جنگ ستارگان، تهيه کنندگی آن را به عهده داشته است.


جرج لوکاس به خاطر غيبت ۱۹ ساله اينديانا جونز از روی پرده های سينما، به تحليلگران هشدار داده که ممکن است فیلم فروش خارق العاده ای به دست نیاورد.

همکاری مجدد اين دو غول هاليوود که از دهه هفتاد تا به امروز پولسازترين شخصيت های هاليوود بوده اند، به همراه موفقيت قسمت های قبلی، همين طور تبليغات فراوان، اين پيش بينی را دامن زده که فروش قسمت چهارم اينديانا جونز، به رقم خارق العاده ای خواهد رسيد.


با اين حال جرج لوکاس به خاطر غيبت ۱۹ ساله اينديانا جونز از روی پرده های سينما، به تحليلگران هشدار داده که ممکن است فیلم فروش خارق العاده ای به دست نیاورد.


اما وی در سال ۱۹۹۹، زمانی که ۱۶ سال بعد از آخرين قسمت جنگ ستارگان، باز با قسمت تازه ای بازگشت، موفقيت گيشه ای فوق العاده ای در انتظارش بود.


جف باک، يک تحليلگر فروش فيلم می گويد:«مسلما اين تابستان ايندی است.» و به گمان او هيچ چيز اين امر را تغيير نمی دهد.


به طور معمول، چهل درصد فروش سالانه فيلم ها در آمريکا و کانادا در فصل تابستان، حد فاصل ماه مه تا آگوست به دست می آيد.


سال گذشته رکورد فروش در آمريکای شمالی شکسته شد و فيلم ها مجموعا ۹ ميليارد و ۶۲۰ ميليون دلار فروش داشتند که بخش قابل توجهی از آن نصيب مرد عنکبوتی۳، شرک قسمت سوم و تراسفورمرها شد.


فروش فيلم های امسال تا اينجا، نسبت به سال قبل ۳.۱ درصد رکود نشان می دهد، به همين دليل استوديوهای هاليوودی چشم انتظار اينديانا جونز هستند تا رونقی دوباره ديده شود.


اما انتظار فروش خوب فيلم های تابستانی تنها به اينديانا جونز ختم نمی شود.


ششمين قسمت بتمن، با عنوان شواليه تاریک، بازگشت مجددی است برای بتمن که انتظار می رود در ماه ژوئيه، بازار فروش فيلم ها در آمريکا را تکان شديدی بدهد.


در ماه مه، مرد آهنين، سوپر قهرمان ديگری از هاليوود اکران می شود که هيچ گاه فروش حيرت انگيزی نداشته است، اما اين بار با بازی رابرت داونی جونيور انتظار می رود که از پرفروش ترين فيلم های فصل تابستان باشد.


هالک افسانه ای هم که در ايران با عنوان هالک شکست ناپذير معروف است، در ماه مه بازمی گردد تا اين بار ادوارد نورتون، بازيگر برجسته آمريکايی در نقش اين هيولای زشت غول پيکر ظاهر شود.


پرونده های مجهول و سکس و شهر، هم دو سريال بسيار پرطرفدار تلويزيونی است که تابستان امسال فيلمی از آنها راهی پرده های سينما می شود و به نظر می رسد با استقبال فراوان تماشاچيان روبرو شود.


همين طور قسمت تازه ای از نارنينا، داستان کودکانه افسانه ای که در سال ۲۰۰۵ فروشی بيش از ۳۰۰ ميليون دلار داشت، در اواسط ماه مه راهی اکران سينماهای آمريکا می شود.


XS
SM
MD
LG