لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۲

ای اف سی: تيموريان به تراکتورسازی پیوست


پيوستن آندرانيک تيموريان به تيم قديمی تراکتورسازی تبريز و بازگشت به فوتبال ايران از پريميرشيپ و دسته اول فوتبال انگليس پس از چهار سال، در پايگاه خبری کنفدراسيون فوتبال آسيا بازتاب داشت.

بر پايه گزارش ای اف سی، آندرانيک تيموريان پس يک دوره نااميد کننده در انگليس به وطنش بازگشته است تا به تيم تراکتورسازی تبريز بپيوندد و بخت خود برای يافتن جايی ثابت در تيم ملی برای جام ۲۰۱۱ فوتبال ملت های آسيا افزايش دهد.

پس از جام جهانی ۲۰۰۶، تيموريان از تيم ابومسلم به انگلستان رفت و دو سال موفقيت‌بار با تيم بولتون در پريميرشيپ را پشت سر گذاشت. اما پس از آن تيموريان غروب کرد و سرانجام به دوران ناموفق خود در فولهام پايان داد.

او به عنوان بازيکن قرضی يک دوره را نيز با تيم بارنسلی از دسته اول گذراند و سرانجام به دليل مسائل اجازه کار نتوانست برای دوره‌ای کوتاه با تيم بلکبرن راورز قرارداد امضا کند.

هافبک دفاعی ۲۷ ساله تيم ملی به خبرگزاری داخلی کار ايران، ايلنا، گفت: «من با بعضی باشگاه‌های ديگر هم مذاکراتی داشتم، اما با آنان هرگز به نتيجه نرسيدم. ولی تراکتورسازی شرايط مرا به سرعت پذيرفت و اين نشان داد که آنان به من علاقمندند.»

به نوشته ای اف سی، رفتن تيموريان به تيم تراکتورسازی او را با کرار جاسم، يکی از قهرمانان فوتبال جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسيا با تيم ملی عراق همبازی کرد و حتی اين دو می‌توانند رو در روی هم در بازی‌های دور آينده اين جام معتبر قاره در قطر قرار گيرند. ايران با عراق، مدافع عنوان قهرمانی در گروه چهارم بازی می‌کنند. دو تيم ديگر اين گروه کره شمالی و امارات هستند.
XS
SM
MD
LG