لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۶

طوفان سپاهان و تراکتورسازی با ۸ گل


سپاهان
سپاهان
از رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، سه مسابقه برگزار شد و سپاهان اصفهان مجدداً به صدر جدول بازگشت. این تیم که فاتح دو دوره پیشین لیگ بر‌تر هم هست حالا با ۴۹ امتیاز، استقلال ۴۷ امتیازی را پشت سر گذاشته است. تراکتورسازی نیز با ۴۶ امتیاز در رده سوم قرار گرفته است.

سپاهان و تراکتورسازی هر کدام چهار گل وارد دروازه مس کرمان و صنعت نفت آبادان کردند تا همراه با استقلال، فاصله‌شان با تیم‌های تعقیب کننده را افزایش دهند.

نفت تهران نیز که آخرین بار در هفته نوزدهم مقابل مس کرمان پیروز شده بود، در بندرانزلی با یک گل بر میزبان خود چیره شد.

از نکات جالب توجه رقابت‌های روزسه شنبه، گلزنی دوقلوهای پرتغالی، به صورت همزمان در دو بازی متفاوت بود! فلاویو لوپز در تراکتورسازی و مارکو لوپز در نفت تهران هر دو در دقیقه ۳۳ برای تیمشان گلزنی کردند.

از رقابت‌های این هفته فقط دو بازی راه آهن ری با داماش گیلان و فولاد خوزستان با صبا قم باقی مانده که عصر پنجشنبه برگزار خواهد شد. شرح سه دیداری که سه شنبه به انجام رسید، در ادامه آمده است.


سپاهان اصفهان ۴ مس کرمان ۰

محسن بنگر در دقیقه ۳ با ضربه سر گل نخست تیمش را به ثمر رساند تا با شعار «بنگر تیم ملی» از سوی تماشاگران تشویق شود. سیدمهدی سیدصالحی هم دو بار در نیمه اول گلزنی کرد تا تیمش با سه گل پیش بیافتد.

اما زیبا‌ترین گل بازی را برونو سزار در نیمه دوم به ثمر رساند. او برای گلزنی، ۱۲ بار به توپ ضربه زد و با چرخش و دریبلینگ خیره کننده‌ای که ذاتی فوتبال برزیل است، خط دفاعی مس را به هم ریخت.

به این ترتیب مسی‌ها که بازی رفت را با سه گل برده بودند، اسیر انتقام سخت سپاهان شدند و با ۴ گل باختند. پس از بازی میروسلاو بلاژویچ سرمربی این تیم حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشد.

زلاتکو کرانچار پس از پیروزی تیمش گفت: نتیجه ۴-۰، واقعیت مسابقه بود. زیرا ما بازی با کیفیتی ارائه کردیم. می‌‌خواهیم در صدر جدول بمانیم و روز به روز نیز بهتر خواهیم شد.
کرانچار درباره عدم استفاده از عماد رضا در ترکیب اصلی گفت: زوج سیدصالحی و سزار خوب جواب می‌دهد اما به مرور از عماد رضا نیز استفاده خواهیم کرد. همچنین بازیکنانی مانند هادی تأمینی و حسن اشجاری که به عنوان ذخیره به میدان می‌آیند، بازی‌های خوبی انجام می‌دهند.

سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی مونته نگرو گفت: زمانی که شاگرد بلازویچ بودم چیزهای زیادی از او یاد گرفتم اما اکنون قرن ۲۱ است و دنیا تغییرات زیادی کرده و متدهای جدیدی وجود دارد. بلاژویچ گفته بود من بمب دارم و او تیربار. حتما می‌خواسته با این حرف بگوید قدرت سپاهان بیشتر است، زیرا با بمب می‌‌توان تخریب بیشتری انجام داد!

تراکتورسازی ۴ صنعت نفت آبادان ۱

احسان حاج صفی ستاره چپ پای تراکتورسازی و فلاویو لوپز پرتغالی هر کدام دو بار، دروازه تیم پر نوسان آبادانی را باز کردند. تراکتورسازی پس از به ثمر رساندن گل چهارم، چهار موقعیت گلزنی دیگر هم داشت که نتوانست استفاده کند.

در طرف مقابل فونیکه سی آقای گل لیگ بر‌تر باز هم گلزنی کرد تا با ۱۷ گل زده اختلافش با نفر دوم را به چهار گل برساند.

کنفرانس خبری این مسابقه، تحت الشعاع اظهارات کنایه آمیز پرویز مظلومی سرمربی استقلال خطاب به امیر قلعه نویی بود.

سرمربی تراکتورسازی در واکنش به صحبت‌های مظلومی گفت: چطور روزی که آقایان می‌برند و به فینال جام حذفی می‌رسند کار تاکتیکی صورت داده‌اند، اما وقتی می‌بازند تقصیر من است؟ آیا باید به ‌ایمن زاید می‌گفتم که تو را به خدا به استقلال گل نزن؟
سرمربی سابق استقلال تأکید کرد: بگذارید بقیه هرکاری که دوست دارند انجام دهند فقط می‌خواهم با تراکتورسازی کاری نداشته باشند. پوست من کلفت‌تر از این صحبت‌ها شده. آنها از بازی روز جمعه با ذوب‌آهن ترسیده‌اند و متأسفانه می‌خواهند به طرفداران استقلال انحراف فکری بدهند.

آلبرتو کاستا سرمربی صنعت نفت آبادان در نشست خبری پس از مسابقه شرکت نکرد.

ملوان بندرانزلی۰ نفت تهران ۱

نفت تهران که در هفته نوزدهم به صدر جدول صعود کرده بود، پنج هفته در حسرت پیروزی ماند و تا رتبه پنجم سقوط کرد.

این سه امتیاز اما باعث نشد نفت در جدول صعود کند، زیرا تفاضل گل صبا در رده چهارم بهتر از نفت است. گل نفت تهران را مارکو لوپز وارد دروازه ملوان کرد.

حسین فرکی سرمربی نفت تهران گفت: می‌خواهیم به عنوان یکی از مدعیان کسب سهمیه‌های آسیایی باقی بمانیم. در نیمه دوم ملوان در خلق موقعیت و مالکیت توپ موفق‌تر از ما عمل کرد. هر چند اواخر مسابقه روی ضد حمله فرصت‌های گلزنی داشتیم اما مهم، سه امتیاز بود که گرفتیم.

فرهاد پورغلامی سرمربی ملوان نیز دروازه‌بان نفت را بهترین بازیکن این مسابقه و عامل برتری شاگردان فرکی معرفی کرد.
XS
SM
MD
LG