لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۷

توقف استقلال در ایستگاه راه‌آهن


علی دایی سرمربی راه‌آهن
علی دایی سرمربی راه‌آهن
در ادامه هفته بیست و هفتم لیگ بر‌تر ایران، سه مسابقه برگزار شد که استقلال تهران در مهم‌ترین بازی و در ورزشگاه آزادی با تساوی ۲-۲ مقابل راه‌آهن متوقف شد.

ذوب آهن با گلزنی در دقیقه ۹۰، با نتیجه ۲-۱ از سد صبا قم گذشت. شاهین بوشهر و صنعت نفت آبادان نیز به تساوی ۱-۱ رضایت دادند.

دیدار تیم‌های راه‌آهن و استقلال در حضور فقط سه هزار تماشاگر برگزار شد و راه آهن که ۲-۰ پیش افتاده بود، نتوانست برتری‌اش را حفظ کند.

راه‌آهنی‌ها ابتدا در سومین دقیقه توسط بهادر عبدی که بر‌ترین بازیکنان میدان بود به گل رسیدند. در دقیقه ۱۶ بار دیگر زردپوشان راه آهن توسط حسین کاظمی موفق به گشودن دروازه مهدی رحمتی شدند. کاظمی بازیکن سابق استقلال تهران است.

در این مسابقه، محمدرضا خان‌زاده بازیکن ۲۰ ساله راه آهن و مدافع - هافبک سمت راست این تیم که به اردوی نوروزی تیم ملی دعوت شده است نیز بازی خوبی ارائه کرد.

هشت دقیقه بعد از گل دوم راه آهن، وقتی آرش برهانی نتوانست توپ ارسالی را کنترل کند، جی لوید ساموئل بلافاصله با شلیک به سقف دروازه حسن رودباریان، اختلاف را به حداقل رساند.

در نیمه دوم بازیکنان استقلال که شرایط بهتری پیدا کرده بودند در دقیقه ۵۲ توسط پژمان منتظری و روی کرنر ارسالی فریدون زندی به گل تساوی رسیدند.

زندی جایگزین کیانوش رحمتی شده بود که در جریان بازی آسیب دید و به جمع مصدومان قبلی آبی پوشان پیوست.

بعد از این گل، دو تیم فرصت خاصی برای گلزنی پیدا نکردند. در ترکیب استقلال، افت چشمگیر میلاد می‌داودی که از روزهای اوج خود فاصله گرفته در کنار بازی ضعیف خسرو حیدری، مشهود بود.

از دیگر نکات سئوال برانگیز در ترکیب این تیم، ورود گوران یرکوویچ در دقیقه ۸۸ بود. او که در بازی قبلی زننده گل پیروزی استقلال به الریان قطر بود، در مدت زمان ناچیزی که در زمین حضور داشت نتوانست تغییری در نتیجه ایجاد کند.

علی دایی که در این بازی امید عالیشاه ستاره فصل جاری تیمش را در اختیار نداشت، در یک صحنه به شدت به محسن قهرمانی اعتراض داشت و داور مسابقه نیز سکو‌ها را نشان داد و او را تهدید به اخراج کرد.

مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، مهدی امیرآبادی، کیانوش رحمتی (۴۶- فریدون زندی)، پژمان منتظری، محسن یوسفی، خسرو حیدری، علی حمودی، آرش برهانی (۸۶- گوران یرکوویچ)، جی لوید ساموئل و میلاد می‌داودی (۶۵- اسماعیل شریفات) بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

درگیری لفظی در کنفرانس خبری

علی دایی معتقد بود بازیکنانش بهتر از استقلال بازی کرده و مستحق برد بودند.
او با انتقاد از قضاوت محسن قهرمانی گفت: ‌ همه سوت‌های داور به سود استقلال بود. بازیکن ما در دو قدمی من توپ را بدون خطا می‌گیرد اما داور مرا تهدید به اخراج می‌کند. شما آن صحنه را ۲۰۰ بار ببینید.

دایی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا در طول ۹۰ دقیقه کنار خط می‌ایستد و دستیارانش این کار را انجام نمی‌دهند، گفت: «شما ظاهرا من را تحت نظر داشتید. حتماً شما که این سئوال را می‌پرسید از روزنامه استقلال هستید. شما جای این سئوال‌ها باید گزارشتان را بنویسید. این سئوال شما مسخره بود.»

خبرنگاری که سئوال را پرسیده بود خطاب به دایی گفت که شما انتقاد را دوست ندارید. سرمربی راه‌آهن جواب داد: ‌ «برو بیرون آقا».

دایی همچنین از مسئولان برگزاری نشست درخواست کرد که پیگیری کنند آیا فرد سئوال کننده خبرنگار بوده یا نه.

سرمربی راه‌آهن پس از خروج این فرد از جایش برخاست تا ببیند آن شخص چه کسی بوده. به همین دلیل محل نشست خبری را ترک کرد اما بگومگوی آنها‌ در بیرون از سالن کنفرانس نیز ادامه داشت.

پرویز مظلومی نیز مانند مصاحبه‌های پیشین خود، خستگی تیمش را دلیل از دست دادن سه امتیاز مسابقه عنوان کرد و گفت: بعضی بازیکنان ما در زمین راه می‌رفتند. از شرایط موجود راضی نیستم و هر چقدر فریاد می‌زنیم بازی‌ها فشرده است، برخی‌ها فکر می‌کنند که ما بهانه می‌آوریم.

مظلومی در پاسخ به این سئوال که در لیگ‌های حرفه‌ای هم چنین شرایطی وجود دارد گفت: ما باید همه چیزمان اروپایی باشد. تفکرمان حرفه‌ای شود و امکانات حرفه‌ای هم داشته باشیم.

سرمربی استقلال نیز مثل دایی به قضاوت بازی معترض بود و گفت: روی گل اول راه‌آهن حرف دارم. در آن صحنه اوت دستی به نفع ما بود و بچه‌های ما در حال اعتراض بودند که آنها اوت را پرتاب کردند و گل زدند.

مظلومی درباره اینکه آیا فکر نمی‌کند یرکوویچ را دیر به میدان فرستاده است، گفت: در نظر داشتیم او را زود‌تر بیاوریم اما باید بپذیرید که بازیکنان ما خسته هستند.

مظلومی در شرایطی از خستگی یرکوویچ صحبت کرد که این بازیکن مقابل الریان فقط ۹ دقیقه بازی کرده بود!


نتایج سایر بازی‌ها

سه دیدار روز جمعه به صورت همزمان برگزار شد. شاهین بوشهر که مهیای فینال جام حذفی مقابل استقلال می‌شود، در برابر مهمانش صنعت نفت آبادان به تساوی رسید.

هادی شکوری در نیمه اول برای شاهین گلزنی کرد. عماد حسن محمود نیز در دقیقه ۸۴ گل تساوی را به ثمر رساند.

ذوب آهن نیز با نتیجه ۲-۱ بر صبا قم غلبه کرد. محمد قاضی مهاجم ملی پوش ذوب آهن گل اول تیمش را زد. یک دقیقه بعد رضا عنایتی از روی نقطه پنالتی توانست گل مساوی را بزند.

اما پیام صادقیان در دقیقه ۹۱ گل برتری ذوب آهن را زد و سه امتیاز بازی را به حساب تیمی ریخت که با مشکلات مالی مواجه است و تمرینات اخیرش با اعتصاب بازیکنان معترض، تعطیل شده بود.

رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ بر‌تر روز دوشنبه با انجام دو بازی به پایان می‌رسد. پرسپولیس در تهران میزبان مس کرمان است. در جدال بالانشینان نیز تراکتورسازی در تبریز به مصاف سپاهان صدرنشین خواهد رفت.

سپاهان با فاصله چهار امتیاز نسبت به استقلال در صدر جدول قرار دارد و در صورت کسب پیروزی، موقعیت خود را مستحکمتر از قبل خواهد کرد.

در طرف مقابل، تراکتورسازی تبریز در صورت برتری مقابل مهمانش می‌تواند با یک بازی بیشتر به رده دوم صعود کند.

پرسپولیس نیز که در جایگاه نهم قرار دارد، با پیروزی مقابل مس کرمان، جای خود را در رده هشتم با سایپا عوض خواهد کرد.

در جدول گلزنان فونیکه سی از صنعت نفت با ۱۸ گل صدرنشین است و کریم انصاری فرد با یک گل کمتر در رده دوم قرار دارد. رضا عنایتی هم ۱۵ گل به ثمر رسانده است
XS
SM
MD
LG