لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۳

تساوی استقلال با ذوب آهن ۹ نفره


در دیدار معوقه از هفته بیست و هشتم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود هفت هزار تماشاگر مقابل ذوب آهن اصفهان به تساوی ۲-۲ رضایت داد.

در این بازی ذوب آهن با دو گل از حریف خود پیش افتاد؛ آبی پوشان اما در ادامه با استفاده از یک یار بیشتر نسبت به حریف، گل‌های خورده را جبران کردند.

ذوب آهن با اخراج محمدعلی احمدی و حسین ماهینی این بازی را با ۹ بازیکن به پایان رساند.

محمد منصوری بازیکن سابق پرسپولیس در دقیقه ۳۵ با حرکتی تکنیکی و شوت سرضرب، دروازه رحمتی را باز کرد. سنگربان تیم ملی ایران روی این گل غافلگیر شد و فقط با نگاهش توپ را تعقیب کرد.

بیست دقیقه بعد دسوزا بازیکن سابق استقلال گل دوم ذوب آهن را زد. اشتباه می‌داودی در زمین حریف و از دست دادن توپ، باعث شد دسوزا از زمین خودی حرکت را آغاز کند. پاس او مجدداً به خودش برگشت.

او حدود سه چهارم از طول زمین را دوید. سپس از زاویه‌ای کاملاً بسته با ضربه آرام، دروازه استقلال را هدف گرفت. واکنش اشتباه رحمتی باعث شد در عین ناباوری او، توپ وارد دروازه شود.

رحمتی سپس در حالی که چشم به اسکوربورد دوخته بود، به نشانه تاسف دست‌ها را روی سرش گذاشت.

محسن یوسفی در دقیقه ۶۵ با ارسال سریع آرش برهانی توانست اختلاف را به حداقل برساند. پنج دقیقه پس از او نیز میلاد می‌داودی با استفاده از آشفتگی خط دفاعی سفیدپوشان، گل‌ دوم را به این تیم زد.

گل اول ذوب آهن را گردان خورد و گل دوم را صادقی. در این بازی احمدی در دقیقه ۵۳ و ماهینی در دقیقه ۹۰ از میدان اخراج شدند تا ذوب آهن ۹ نفره شود. پس از اخراج ماهینی، این بازی شش دقیقه دیگر ادامه داشت.

با این تساوی استقلال ۴۹ امتیازی شد و با یک بازی کمتر در رده سوم باقی‌ماند.
ذوب آهن ۴۰ امتیازی هم به رده ششم صعود کرد. این نتیجه، خبری خوب برای سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز، تیم‌های بالانشین جدول است.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، خسرو حیدری، علی حمودی (۵۹- آرش برهانی)، میثم حسینی، محسن یوسفی، فریدون زندی، جی لوید ساموئل، اسماعیل شریفات و میلاد می‌داودی (۸۴- یرکوویچ) به میدان رفتند.

در ترکیب ذوب آهن شهاب گردان دروازه‌بان اصلی بود اما از دقیقه ۶۷ به خاطر مصدومیت جای خود را به محمد باقر صادقی داد.

علی احمدی، محمد صلصالی، سینا عشوری، حسین ماهینی، اسماعیل فرهادی، دسوزا، محمد منصوری (پیام صادقیان)، ایگور کاسترو (حمید شفاعت)، داود حقی و محمد قاضی دیگر مردان منصور ابراهیم‌زاده در این بازی بودند.


حاشیه‌ها و اظهارات پس از مسابقه

* خبرگزاری فارس گزارش داده است که تماشاگران استقلال در پایان مسابقه علیه تورج حق‌وردی داور مسابقه «ناسزاهای رکیک» به کار بردند و او را عامل تساوی خانگی تیمشان دانستند.

این در حالی است که داور در این بازی دو بازیکن ذوب آهن را اخراج کرده بود. با این حال اعتراض تماشاگران استقلال به گل‌هایی بود که داور مردود اعلام کرد.

صحنه‌های آهسته نشان می‌داد که دو بازیکن این تیم پیش از گلزنی در آفساید بودند و تصمیم کمک داور در مردود اعلام کردن گل‌ها صحیح بوده است. گل یرکوویچ نیز ثانیه‌ای پس از سوت داور و اعلام خطا به ثمر رسید.

* کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران تماشاگر ویژه این بازی بود. آنتونی سیموئز و امید نمازی دستیاران او هم در ورزشگاه حضور داشتند.

*بهتاش فریبا کمک مربی استقلال در نیمه اول به داور چهارم به شدت اعتراض کرد. او معتقد بود پنالتی تیم او نادیده گرفته شده است. اعتراض استقلالی‌ها به خطایی بود که روی می‌داودی صورت گرفت. داور در سوت خود دمید اما نه به نشانه پنالتی. او خطا را بیرون از محوطه جریمه تشخیص داد.

*پژمان منتظری مدافع استقلال با کاسترو بازیکن ذوب آهن درگیری لفظی داشت. این مجادله در پایان نیمه اول به بیرون از میدان هم کشیده شد.

*منصور ابراهیم‌زاده با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در نشست خبری گفت: بازیکنان ما در دقایق ابتدایی خودشان را باور نداشتند اما هر چه جلو‌تر رفتیم بهتر شدند. اگر گردان مصدوم نمی‌شد شاید گل دوم را نمی‌خوردیم. با این حال گرفتن امتیاز با ۹ بازیکن خوب بود.

ابراهیم‌زاده با اعلام اینکه مشکلات مالی تیمش همچنان حل نشده باقی مانده، درباره شعار هواداران استقلال که او را به ضد فوتبال متهم کردند، گفت: ضد فوتبال از کجا شروع شد؟ استقلال از سانتر‌هایش نتیجه نگرفت و دو بازیکن ما هم اخراج شدند. شهاب گردان هم که مصدوم شد تا تعویض شود.

*شیرزادی از مسئولین تیم ذوب آهن هم با انتقاد از وضعیت رختکن گفت: اگر در لیگ قهرمانان آسیا، فاضلاب رختکن را می‌گرفت ناظر کنفدراسیون چه می‌کرد؟ ما چهل دقیقه ساک به دست از این رختکن به آن رختکن می‌‌رفتیم و رختکن قدیمی قابل استفاده نبود.

*سرمربی استقلال پس از ابراهیم‌زاده به سالن کنفرانس خبری آمد و ابراز امیدواری کرد ذوب آهن در شهرآورد اصفهان مقابل سپاهان هم محکم بازی کند.

پرویز مظلومی پس از تساوی خانگی گفت: بازیکنان ما در زدن ضربات آخر عجله داشتند و دستپاچه بودند. موقعیت‌های گلزنی زیادی از دست دادیم. ضمن اینکه به وقت‌های تلف شده‌ای که محاسبه شد اعتراض دارم و داور باید وقت بیشتری محاسبه می‌کرد.

مظلومی در پاسخ به این سئوال که آیا تعویض برهانی و یرکوویچ دیر نبود گفت: من باید چه کار دیگری انجام می‌دادم وقتی این همه موقعیت گلزنی را از دست دادیم. بازیکنان باید در زدن ضربات آخر دقت بیشتری می‌کردند.
XS
SM
MD
LG