لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۳

استقلال و تراکتورسازی به سپاهان نزدیک شدند


در هفته سی‌ام لیگ بر‌تر فوتبال ایران تیم‌های استقلال و تراکتورسازی مقابل رقبای خود به برتری رسیدند.

با توجه به تساوی سپاهان مقابل پرسپولیس در رقابت‌های این هفته، حالا استقلال با دو پیروزی پیاپی و جبران امتیازات از دست رفته به یک امتیازی صدر جدول رسیده. تراکتورسازی هم سه امتیاز با سپاهان صدرنشین فاصله دارد.

آخرین دیدار هفته سی‌ام لیگ بر‌تر در ورزشگاه آزادی با حضور ۳۰ هزار تماشاگر برگزار شد و استقلال با نتیجه ۳-۰ از سد صبا قم گذشت. صبایی‌ها سه بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردند اما در گلزنی ناموفق بودند.

استقلال در نیمه اول با انجام یک بازی هجومی سه گل زد و در نیمه دوم نیز مسابقه را اداره کرد. پژمان منتظری در دقیقه ۱۶، گوران یرکوویچ ده دقیقه بعد از منتظری و سرانجام میثم حسینی در دقیقه ۴۳ برای استقلال گلزنی کردند.

بازیکنان صبا نیز در نیمه دوم از حملات فراوان خود نتیجه‌ای نگرفتند.
علیرضا فغانی داور مسابقه به آندرانیک تیموریان، میلاد می‌داودی و میثم حسینی از استقلال و مرتضی کاشی از صبا کارت زرد نشان داد.

استقلال با این پیروزی ۵۸ امتیازی شد و با یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قرار گرفت. تراکتورسازی ۵۶ امتیازی هم سوم است. به این ترتیب در فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ بر‌تر، رقابت برای تصاحب جام قهرمانی بین سه تیم بالای جدول در اوج حساسیت دنبال خواهد شد.

صبا قم با ۴۶ امتیاز همچنان در رده چهارم جدول است. با توجه به قهرمانی استقلال در جام حذفی، تیم چهارم لیگ بر‌تر از فرصت حضور در مرحله حذفی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا برخوردار خواهد شد.

غیر از صبا، تیم‌های نفت تهران و ذوب آهن نیز بیش از سایرین این بخت را دارند. مگر این کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به کاهش سهمیه‌های ایران بگیرد.

در روزی که استقلال با سه گل مقابل صبا قم به برتری رسید، در ترکیب این تیم
مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، میثم حسینی، خسرو حیدری (۶۹- اسماعیل شریفات)، جی لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان (۶۹- مجتبی جباری)، فریدون زندی، علی حمودی، آرش برهانی و گوران یرکوویچ (۷۷ - میلاد می‌داودی) به میدان رفتند.

در پایان بازی ساموئل و پژمان منتظری از استقلال و محسن بیات، اکبر صادقی و احمد داودی از صبا قم در آزمایش دوپینگ شرکت کردند.

پرویز مظلومی پس از پایان بازی گفت: در نیمه اول بسیار فوق العاده و هجومی بازی کردیم و سعی داشتیم ۴۵ دقیقه حریف را در زمین خودش پرس کنیم. با توجه شرایط زمین و بارندگی به هدف خودمان رسیدیم.

سرمربی استقلال در ادامه گفت: پس از اینکه به گل‌هایمان رسیدیم جباری را وارد زمین کردم. او بدون مشکل بازی کرد و خیالم راحت شد. باید چهارشنبه مقابل تیم خوب الجزیره قرار بگیریم و قطعاً آن بازی به نیمه دوم این بازی ربط داشت. تمام تمرکز ما روی شکست الجزیره است. فقط امیدوارم اتفاقاتی که در تهران افتاد در امارات نیافتد و بدشانس نباشیم.

عبدالله ویسی سرمربی صبا هم درباره سه توپی که به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه رحمتی نشد، گفت: «متاسفانه گاهی اوقات در فوتبال این اتفاقات پیش می‌آید. در نیمه دوم تغییر تاکتیکی دادیم. در اکثر بازی‌ها در نیمه دوم گل زده‌ایم اما این بار این اتفاق نیفتاد و باختیم. ولی خوشحالم که مردم از این فوتبال زیبا لذت بردند.»

نتایج سایر بازی‌های هفته سی‌ام که روز جمعه برگزار شد در ادامه آمده است.

داماش گیلان ۲ مس سرچشمه ۱

محمد غلامی و افشین چاوشی برای داماش و وحید علی‌آبادی برای مس سرچشمه گلزنی کردند. به این ترتیب تیمی که خطر سقوط را حس می‌کرد، با دو پیروزی متوالی مقابل پرسپولیس و مس سرچشمه، تا میانه جدول و رده نهم بالا آمد.

مهدی تارتار پس از پیروزی تیمش مقابل تیمی که سقوطش مسجل شده است، گفت: مس انگیزه زیادی داشت اما ما پیروز شدیم. خوشحالی‌ من بیش از آنکه مربوط به نتیجه باشد از نوع بازی تیمم است. داماش این روز‌ها هم فوتبال را زیبا بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد.

فجرسپاسی شیراز ۲ ملوان بندرانزلی ۰

مهدی رجب‌زاده و یونس شاکری گل‌های فجر را زدند. ملوان در این فصل بیش از تمام تیم‌ها مشکل مالی داشته و از این حیث متضرر شده است.

محمود یاوری پس از پیروزی تیمش گفت: از اینکه یک برد خانگی را کسب کردیم بسیار خوشحالم. بازیکنان ما زحمات بسیار زیادی کشیدند. حتی مساوی هم در حق ما بی‌عدالتی بود.

فرهاد پورغلامی هم که حالا تیمش خطر سقوط را حس می‌کند درباره بازی‌های آینده گفت: دو بازی در خانه داریم و پیروزی در این دو مسابقه می‌تواند تضمین کننده بقای ما در لیگ بر‌تر باشد.

مس کرمان ۳ شاهین بوشهر ۲

مصطفی شجاعی، آلیوشا وسنوویچ و شجاع خلیل‌زاده برای مس گلزنی کردند. مهدی نوری و عباس پورخسروانی هم دو گل شاهین را به ثمر رساندند.
ابراهیم قاسم‌پور بعد از برتری مس گفت: از شروع‌ کارم در کرمان تیم ما روند رو به رشدی داشته. در دیدار با راه آهن تیم بر‌تر میدان بودیم اما قضاوت ناشیانه محسن قهرمانی باخت ما را رقم زد.

سایپا البرز ۰ راه آهن ری ۱

مجتبی شیری با گلزنی در این مسابقه، دومین پیروزی پیاپی شاگردان علی دایی را رقم زد.
علی دایی درباره دلایل کسب نتایج بهتر راه آهن در هفته‌های اخیر گفت: گفته بودم که راه آهن نتایج بهتری کسب می‌کند و این توانایی بازیکنان ما را می‌رساند. ما در اواخر سال گذشته مصدومان زیادی داشتیم و اکنون آن‌ها رسیده‌اند.

دایی درباره احتمال انتقال راه آهن به مشهد گفت: چنین چیزی نیست. نمی‌گویم این حرف نبوده اما چنین تصمیمی گرفته نشده و تیم به مشهد نمی‌رود. ما در تهران با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم. تا من در تیم باشم راه آهن در تهران خواهد بود. برای فصل بعد می‌خواهیم طوری برنامه ریزی کنیم تا تیم خودش را نشان دهد.

تراکتورسازی تبریز ۲ فولاد خوزستان ۰

پس از بازی ضعیف و تساوی بدون گل مقابل فجرسپاسی، تیم تبریزی این بار نمایشی مقتدرانه داشت و با گل‌های سیاوش اکبرپور و فلاویو لوپز از سد فولاد گذشت.

امیر قلعه نویی درباره فصل آینده و اینکه در تراکتورسازی می‌ماند یا خیر گفت: اگر لیاقت این مردم را داشته باشم می‌مانم. برای ماندن در این تیم شرط گذاشته‌ام. باید بازیکنانی که می‌خواهم را حفظ کرده و بازیکنانی که مدنظر دارم جذب شوند. اگر آسیایی شویم برای فصل بعدی باید فکر بزرگ و امکانات بزرگ تری داشته باشیم. نگرش‌ها باید عوض شود. اگر می‌خواهیم هم در لیگ و آسیا قوی باشیم، باید تیم بهتری باشیم.

نفت تهران ۰ شهرداری تبریز ۰

نفت با تساوی خانگی مقابل تیم ته جدولی شهرداری، بهترین موقعیت برای جا گذاشتن صبا را از دست داد.
علی اصغر مدیرروستا پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل نفت تهران گفت: نفت امسال عملکرد خوبی داشته و به همراه کادر فنی خوب و بازیکنان با انگیزه‌ای که دارد نتایج خوبی کسب کرده. در این بازی موقعیت‌های خوبی داشتیم که از دست دادیم و باعث شد شرایط ما در جدول کمی سخت شود. اما مطمئنم که سقوط نخواهیم کرد.

حسین فرکی هم با بیان اینکه تیمش در هفته‌های اخیر شرایط نیم‌فصل اول را ندارد، گفت: این موضوع دلایلی دارد. تیمی داریم که نمی‌توانیم انتظارات بیش از اندازه از آن داشته باشیم. دومین سال حضور نفت در لیگ بر‌تر است و امیدواریم پایان خوبی داشته باشد.

صنعت نفت آبادان ۱ ذوب‌آهن اصفهان ۱

صنعت نفت در دقیقه ۵۳ توسط سیامک کوهنورد به گل رسید اما هشت دقیقه بعد محمدعلی احمدی گل تساوی را به ثمر رساند.

آلبرتو کاستا پس از تساوی یک بر یک مقابل ذوب آهن اظهار داشت: در نیمه اول در جاگیری‌ها مشکل داشتیم و توپ‌های زیادی از دست دادیم اما بعد به خودمان آمدیم و قبل از ذوب آهن به گل رسیدیم. اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم نتیجه عادلانه بود اما ما باید در خانه می‌بردیم.
منصور ابراهیم‌زاده سرمربی ذوب آهن هم گفت: توجه به اینکه در بازی رفت به آبادانی‌ها باخته بودیم، می‌دانستیم که بازی سختی پیش رو داریم. حالا ما نیم نگاهی هم به کسب سهمیه آسیا داریم.
XS
SM
MD
LG