لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۳

برتری سپاهان و تراکتورسازی در روز توقف استقلال


سپاهان
سپاهان
در روز پایانی از هفته سی و یکم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، چهار دیدار همزمان برگزار شد و سپاهان صدرنشین با برتری مقابل فولاد، موقعیت خود را در رتبه نخست جدول تثبیت کرد.

استقلال با توقف مقابل تیم انتهای جدولی شاهین در رده دوم باقی ماند. تراکتورسازی نیز با عبور از سد راه آهن ضمن جبران فاصله‌اش با استقلال، به عنوان مدعی کسب جام قهرمانی باقی ماند. ذوب آهن اصفهان و داماش گیلان نیز به تساوی بدون گل رسیدند.

با این نتایج سپاهان با ۶۲ امتیاز موقعیت خود را در صدر جدول مستحکم کرد. استقلال با ۵۹ امتیاز در رده دوم باقی‌ماند و تراکتورسازی با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار گرفت.

در قعر جدول سقوط مس سرچشمه قطعی شده اما تعیین وضعیت دو تیم دیگر سقوط کننده ممکن است به هفته آخر کشیده شود. شهرداری تبریز، شاهین بوشهر، راه آهن و ملوان بندرانزلی بیش از بقیه تیم‌ها در معرض خطر سقوط به دسته اول قرار دارند.
شرح سه بازی مهم برگزار شده در ادامه آمده است.

شاهین بوشهر ۱ استقلال تهران ۱

جدال دو تیمی که فینال جام حذفی را نیز برگزار کرده بودند، باز هم با تساوی به پایان رسید. امجد شکوه مقام در دقیقه ۴۵ با شوت سنگین دروازه مهدی رحمتی را باز کرد. اما گوران یرکوویچ در دقیقه ۶۲ گل مساوی را برای استقلال به ثمر رساند.

پرویز مظلومی پس از پایان بازی گفت: بازی سختی برابر شاهین انجام دادیم. البته این مساوی و یک امتیاز نه به درد ما خورد نه شاهین بوشهر و من از نتیجه راضی نیستم. بازیکنان ما به دلیل استرس قهرمانی نتوانستند از فرصت‌های گلزنی استفاده کنند. در نیمه اول شریفات فرصت‌های گلزنی را از دست داد و در نیمه دوم برهانی فرصت‌های گلزنی را خراب کرد. ما به سه امتیاز این مسابقه برای قهرمانی نیاز داشتیم.

اصغر کامیاب که به جای حمید درخشان هدایت شاهین را به عهده گرفته نیز گفت: از زمانی که به شاهین آمده‌ام روند تیم صعودی بوده و امیدوارم تیمم در لیگ بر‌تر بماند. سطح بازی استقلال از ما بالا‌تر است، با این حال بازیکنان ما با تمام توان در میدان دویدند.

فولاد خوزستان ۱ سپاهان اصفهان۲

سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه هشت، گل اول بازی را برای مدافع عنوان قهرمانی به ثمر رساند. آرش افشین در دقیقه ۷۹ برای فولاد گلزنی کرد تا بازی زیبای دو تیم مجدداً به تساوی کشیده شود.

در شرایطی که به نظر می‌رسید سپاهان و فولاد امتیازهای را تقسیم خواهند کرد، جواهیر سوکای خرید طلایی این فصل سپاهان که اهل آلبانی است با فرار به سمت دروازه رقیب و ضربه‌ای زیبا، موفق شد سه امتیاز حساس را به حساب زردپوشان واریز کند.

این در حالی بود که حسن اشجاری از سپاهان در دقیقه ۵۸ از بازی اخراج شده و آنها ۱۰ نفره بودند و با یک بازیکن کمتر به پیروزی رسیدند.

زلاتکو کرانچار پس از پیروزی تیمش گفت: وقتی بازیکن ما اخراج شد برنامه تاکتیکی‌مان به هم خورد، ولی خوشبختانه با تعویض‌هایی که انجام دادیم زود به بازی برگشتیم.

کرانچار درباره تیم قهرمان این فصل لیگ بر‌تر گفت: ۹۰ درصد سپاهان قهرمان می‌شود اما بازیکنان و هواداران سپاهان نباید همه چیز را تمام شده بدانند چون استقلال و تراکتورسازی در سایه ما ایستاده‌اند.

مجید جلالی سرمربی فولاد نیز گفت: از بازیکنانی که ابتدای فصل برای جذبشان حساب جداگانه‌ای باز کرده بودیم، چیز مثبتی ندیدیم و انتظاراتمان را برآورده نکردند. اما بازیکنان جوان ما هر چه توان داشتند نشان دادند و بیشتر از این هم نمی‌توان از آنها انتظار داشت.

راه آهن ری ۰ تراکتورسازی تبریز ۱

غیر از سپاهان، تراکتورسازی هم در دقایق پایانی موفق شد سه امتیاز حساس را نصیب خود کند. امیرحسین صادقی در دقیقه ۸۷ شکست دیگری را به تیم علی دایی تحمیل کرد. این دهمین باخت راه آهن در یازدهمین دوره لیگ بر‌تر بود.

این بازی در حالی با حضور بیش از ۱۰ هزار تماشاگر برگزار شد که بیش از هشت هزارنفرشان هوادار تراکتورسازی بودند. آنها شعار می‌دادند: راه آهن به تهران خوش آمدی!

تعدادی از طرفداران استقلال نیز با حضور در ورزشگاه، بنری نصب کرده بودند که روی آن نوشته شده بود: «۲۲ روز تا بازگشت قلعه‌نویی به استقلال».

علی دایی سرمربی راه‌آهن با انتقاد از عملکرد مسئولان لیگ در سپردن میزبانی این دیدار به ورزشگاه تختی گفت: سه امتیازی که دنبالش بودند را از ما گرفتند و به تراکتورسازی دادند. به هیچ عنوان عدالت رعایت نشد چون در زمین خودمان هم میهمان بودیم. برای کسانی که این طور برنامه‌ریزی می‌کنند متأسفم.

مدیرعامل تراکتورسازی اما معتقد بود که اگر بازی در ورزشگاه راه آهن هم برگزار می‌شد، باز این تماشاگران عازم آن ورزشگاه می‌شدند و فرقی برایشان نداشت.

امیر قلعه‌نویی سرمربی قرمزپوشان تبریز پس از آگاهی از توقف استقلال در بوشهر گفت: برای ما فقط نتایج خودمان مهم است و به دنبال این هستیم که سه بازی آینده را با انگیزه بالا بازی کنیم.

سرمربی تراکتورسازی درباره اقدام هواداران استقلال و روزشمار آنها برای بازگشت او به استقلال گفت: از آن‌ها تشکر می‌کنم که هر زمان به تهران آمده‌ام نسبت به من محبت داشته‌اند اما اکنون همه تلاش من این است که تراکتورسازی در سه بازی آینده خود پیروز شود.

برای فصل آینده هم دو شرط برای تراکتورسازی گذاشته‌ام که در صورت تحقق در این تیم می‌مانم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد که تاکنون هیچ کس راجع به بازگشت به استقلال با او مذاکره نکرده است.
XS
SM
MD
LG