لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۶

تیم فوتبال بانوان ایران در ویتنام بازی می کند


فوتبال بانوان ایران(عکس:ایسنا)
فوتبال بانوان ایران(عکس:ایسنا)

خبرگزاری شين هوا گزارش داد که کنفدراسيون فوتبال آسيا، ويتنام را برای ميزبانی مرحله دوم رقابتهای مقدماتی فوتبال بانوان آسيا در گروه اول انتخاب کرده است.


بنا بر تصميم گيری ويتنام اين رقابتها در اواخر ماه مارس انجام خواهد شد. از روز ۲۲ تا ۳۰ مارس ويتنام، ايران، ميانمار و چين تايپه در شهر جنوبی هوشی مين به صورت دوره ای در اين رقابتها با يکديگر پيکار می کنند.


دو تيم برتر اين گروه به مرحله پايانی صعود می کنند، که از ۲۸ مه تا هشتم ژوئن در مالزی انجام خواهد شد.


برای آماده سازی در رقابتهای دو سال يک بار جام فوتبال بانوان ملتهای آسيا، تيم فوتبال بانوان ويتنام از روز شنبه ۱۶ فوريه در شهر کونمينگ چين اردو خواهد زد.


جام آسيايی زنان ای اف سی، که به نام قهرمانی فوتبال زنان آسيا نيز شناخته می شود، تحت حکومت کشورهای شرق آسيا در حوزه آسيا – پاسيفيک قرار دارد و از اين منطقه تيم ملی بانوان چين، مدافع عنوان قهرمانی، تاکنون هفت بار پياپی قهرمان جام شده است. تاکنون چين تايپه، که يکی از حريفان بانوان ايران است، سه بار و جمهوری دموکراتيک خلق کره ( کره شمالی ) دو بار قهرمان شده اند.


با اين که تيم ملی بانوان ايران يک تيم تازه شکل گرفته است، به دليل علاقه و استعداد بانوان ايرانی به فوتبال، تاکنون دو بار به مقام نايب قهرمانی غرب آسيا دست يافته است

برای رقابتهای مرحله دوم مقدماتی فوتبال بانوان در گروه اول، کنفدراسيون فوتبال آسيا دو بار ميزبانی را به ايران پيشنهاد داد که به دليل مشکل حجاب تيمهای شرکت کننده و ممنوعيت حضور مردان در ورزشگاه، اين پيشنهاد در هر دو بار رد شد.


با اين که تيم ملی بانوان ايران يک تيم تازه شکل گرفته است، به دليل علاقه و استعداد بانوان ايرانی به فوتبال، تاکنون دو بار به مقام نايب قهرمانی غرب آسيا دست يافته است.


اين تيم در مرحله اول با تيم باسابقه بانوان هند به صورت رفت و برگشت مسابقه داد که با وجود شکست چهار بر يک در مسابقه رفت (در دهلی نو) در ورزشگاه آرارات تهران سه بر صفر پيروز شد وبه دليل گل زده در خانه حريف، به دور دوم صعود کرد.


در اين مرحله سرمربيگری تيم ملی را يک خانم اسپانيايی به عهده داشت .


برای رقابتهای ويتنام اردوی تيم ملی بانوان ايران از روز شنبه ۲۷ بهمن به مدت ده روز در کمپ تيمهای ملی فوتبال (در تهران) تشکيل می شود. ۳۲ بازيکن به اين اردو دعوت شده اند.


دعوت شدگان را نيلوفر اردلانی، کوهستان خسروی، نسيمه غلامی، پريا نوروزی، زمرد سليمانی، مونا هاشمی، فاطمه ارژنگی، آذر موسوی، بيان محمودی، سميرا جهاندار، زهره زمانی، فاطمه بخشی پور، فرشته کريمی، کتايون خسرويار، سپيده زرين کفش، سميه بافتالی، افسانه اقبال، سارا قمی، ساحل رفيعی، عاطفه عابدی، مظلومه داور، سميه حيدرزاده، سهيلا لرستانی، ندا عبدالله زاده، مدينه دين محمدی، زهره کودايی، سهيلا ملمولی، معصومه جهانچی، مستوره رحمانی، سامره خانبان، زهرا حاتم، نژاد و پگاه نوری تشکيل می دهند.


به گفته خانم شهرزاد مظفر، سرمربی کنونی تيم ملی بانوان ايران به خبرگزاری دانشجويان، تا پيش از شروع رقابتهای دور دوم مقدماتی آسيا، بازيکنان انتخابی در يک اردوی ديگر هم شرکت خواهند کرد که شامل يک بازی تدارکاتی با تيم ملی تايلند و يا مالزی است.


از ميان بازيکنان انتخابی ۳۰ بازيکن به « ای اف سی » معرفی خواهند شد.


به گفته شهرزاد مظفر، تا پايان مسابقه های بانوان در ويتنام، رهبری تيم ملی با او خواهد بود، اما قرار است پس از اين رقابتها يک مربی آلمانی استخدام شود.


خانم فريده شجاعی، نايب رييس جديد فدراسيون فوتبال در بخش زنان، در مورد سرمربی برای تيم ملی بانوان از ادامه مذاکره با مربيان آلمانی خبر داد و به خبرگزاری مهر گفت:«خانم وسس اصلی ترين گزينه برای هدايت تيم ملی فوتبال کشورمان است که از هر نظر شرايط همکاری با فدراسيون فوتبال را پذيرفته است و اميدوارم بتوانيم هرچه زودتر اين مربی با دانش و صاحب تجربه را به خدمت بگيريم . البته مذاکراتی با دو مربی ديگر آلمانی نيز انجام داده ايم که منتظر پاسخ نهايی آنها هستيم.»


تیم ملی بانوان ايران را در رده يازدهم آسيا و رده پنجاه و پنجم جهان قرار دارد.


XS
SM
MD
LG