لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۴

پرسپولیس ۴ بر ۲ از سایپا شکست خورد


 بازی سایپا و پرسپولیس
بازی سایپا و پرسپولیس
در هفته سی و یکم لیگ بر‌تر فوتبال ایران پرسپولیس مقابل سایپا متحمل شکستی سنگین شد تا برای سومین هفته متوالی در لیگ بر‌تر از دستیابی به پیروزی باز بماند.

در دیگر بازی‌های روز شنبه، ملوان بندرانزلی مقابل مس کرمان به تساوی بدون گل رسید. همین نتیجه در بازی صبا قم و نفت تهران نیز تکرار شد.

مس سرچشمه که سقوطش به دسته اول قطعی شده است، با گلزنی مسلم فیروزآبادی از سد فجرسپاسی شیراز گذشت.

دیدار دو تیم پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه آزادی در حضور حدود ۴ هزار تماشاگر برگزار شد که در پایان با نتیجه ۴-۲ به سود سایپا به پایان رسید.

در بازی رفت، حمید استیلی سرمربی پرسپولیس بود و مجتبی صالح سرمربی سایپا، در دیدار برگشت اما سرمربی هر دو تیم تغییر کرده بود.

کریم انصاری‌فرد در پنجمین دقیقه با فرار از دام آفساید مدافعان، گل اول تیمش را به ثمر رساند. مهاجم جوان تیم ملی ایران حالا در صدر جدول گلزنان با ۱۸ گل زده کنار فونیکه سی و رضا عنایتی قرار گرفته است.

امین منوچهری فقط دو دقیقه بعد، گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا شوک بزرگی به سرخپوشان وارد شود.

سامان آقازمانی در دقیقه ۴۴ با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد تا پرسپولیسی‌ها ناگزیر، نیمه دوم را ۱۰ نفره به میدان برگردند.

دنیزلی در پایان نیمه اول، هر سه تعویض خود را انجام داد تا بلکه در چهل و پنج دقیقه باقی مانده روند بازی را تغییر دهد.

مجید غلام‌نژاد اما در دقیقه ۵۸ توانست گل سوم را وارد دروازه حسین هوشیار کند. با این حال اما نحوه بازی پرسپولیس در نیمه دوم به مراتب بهتر بود و چندین موقعیت را روی دروازه وحید مهدی خانی خلق کرد.

ابراهیم شکوری در دقیقه ۷۳ روی ارسال دقیق مامادو تال توانست اولین گل تیمش را با پای چپ و شلیکی سنگین به ثمر برساند.

میلاد غریبی در دقیقه ۷۸ چهارمین گل را برای سایپا به ثمر رساند. اما این پایان کار نبود و علیرضا نورمحمدی در دقیقه ۸۷ روی ارسال ضربه ایستگاهی توسط علی کریمی برای پرسپولیس گل زد تا اندکی از سنگینی شکست تیمش بکاهد.

به این ترتیب دنیزلی که هفته گذشته به خاطر تولد نوه‌ دختری‌اش به ترکیه رفته بود، در بازگشت به تهران با هدیه خوبی از جانب شاگردانش مواجه نشد. پرسپولیس در سه هفته متوالی لیگ بر‌تر نتوانسته پیروز شود. آنها از داماش و سایپا شکست خوردند و مقابل سپاهان هم به تساوی رسیدند. محمد نوری نیز سه کارته شد تا مثل آقازمانی بازی بعدی مقابل تراکتورسازی تبریز را از دست بدهد.

با این شکست پرسپولیس ۳۹ امتیازی باقی‌ ماند و به رده نهم سقوط کرد. سایپا هم ۴۰ امتیازی شد و در رده هشتم قرار گرفت.

در ترکیب پرسپولیس، حسین هوشیار، علیرضا نورمحمدی، مامدو تال، ابراهیم شکوری، سامان آقازمانی، امیرحسین فشنگچی (۴۶- علی کریمی)، حسین بادامکی، مهدی مهدوی‌کیا (۴۶- محمد نصرتی)، غلامرضا رضایی، جواد کاظمیان و وحید هاشمیان (۴۶- محمد نوری) به میدان رفتند.

سایپا نیز این پیروزی جالب توجه را با استفاده از وحید مهدی‌خانی، مجید ایوبی، پیروز قربانی، مجید غلام‌نژاد، مرتضی ابراهیمی، اسحاق سبحانی، روزبه‌ شاه‌علیدوست، سجاد شهباز‌زاده، میلاد غریبی، امین منوچهری و کریم انصاری‌فرد (۷۶- علی زینالی) رقم زد.

اظهارات پس از بازی

در دقایق پایانی هواداران پرسپولیس با شعار «بی‌غیرت‌ها حیا کنید، پرسپولیس را‌‌ رها کنید» و «بازیکن میلیاردی، تشکر تشکر» نارضایتی خود را از نتیجه مسابقه بروز دادند.

مصطفی دنیزلی و علی کریمی تنها افرادی بودند که بعد از این شکست سنگین از سوی هواداران تشویق شدند. معدود هواداران حاضر در ورزشگاه همچنین با طعنه، شعار «بازیکن باغیرت، تماشاگر بی‌غیرت» را سر دادند.

مجتبی تقوی سرمربی سایپا درباره پیروزی تیمش گفت: این نتیجه به توانایی ذهنی بازیکنانم برمی گردد و کسی فکر نمی‌کرد بازی ۴ بر ۲ شود. اما نمی‌توانم بپذیرم به راحتی دو گل خوردیم و بازیکنان جوان تیمم باید یاد بگیرند. این یک پیغام برای بازیکنان جوان من است.

مصطفی دنیزلی هم گفت: اگر بخواهم خلاصه بازی را بگویم، حریف ۵ بار روی دروازه ما آمد و چهار گل زد و ما ۱۵ بار روی دروازه خطرساز شدیم و فقط دو گل زدیم.

دنیزلی در پاسخ به سئوالی درباره اختلافاتش با علی کریمی گفت: نمی‌دانم در روزنامه‌ها چه نوشته شده اما بین من و کریمی مشکل خاصی وجود نداشت.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: ایجاد تعادل بین لیگ بر‌تر و لیگ قهرمانان آسیا کار بسیار سختی است. بعضی بازیکنان پشت سر هم بازی می‌کنند و می‌خواستم به آنها استراحت بدهم. به همین دلیل از کریمی، نوری و چند نفر دیگر استفاده نکردم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ترکیه درباره اینکه آیا فهرست اخراجی‌های پرسپولیس برای فصل آینده را تنظیم کرده است، گفت: در ذهن خودم بله، همین طور است.
XS
SM
MD
LG