لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۲

بررسی روزنامه های صبح پنجشنبه ایران


روزنامه تهران امروز از حمله گروه پژاک به يک پادگان خبر داده است. به نوشته اين روزنامه يک دختر جوان عضو گروه پژاک روز گذشته وارد دژبانی پادگان ماکو متعلق به سپاه پاسداران شد و به سوی دژبان مستقر دراين پادگان، نارنجک پرتاب کرد.


تهران امروز نوشته که اين عضو پژاک پس از ورود به محوطه داخل پادگان اقدام به پرتاب دو يا سه نارنجک و انفجار چند خوردرو کرده و محوطه پادگان را به رگبار بسته است.


اين روزنامه در عين حال نوشته که اين دختر مسلح از سوی نگهبانان پادگان مجروح شده و خودکشی کرده است .


قطع گاز


روزنامه خراسان در گفت و گويی با سفير ايران در ترکمنستان به موضوع قطع صادرات گاز ترکمنستان به ايران پرداخته است.


اين روزنامه می نويسد که محمدرضا فرقانی سفير ايران در ترکمنستان، اظهارنظر صريحی درباره دليل اصلی قطع گاز ترکمنستان به ايران نمی کند، و صرفا به نقل قول مقامهای ترکمن مبنی بر فنی بودن دليل قطع صدور گاز به ايران بسنده می کند.


آقای فرقانی درعين حال به خراسان گفته که مذاکرات طرفين در باره افزايش قيمت گاز ادامه دارد.


حادثه هواپیمای فوکر


روزنامه همشهری نيز در گزارشی به ماجرای حادثه هواپيمای فوکر ۱۰۰ در فرودگاه مهرآباد تهران پرداخته و نوشته«در حالی که رئيس سازمان هواپيمايی کشوری علت سانحه در فرودگاه مهرآباد را سرخوردن هواپيمای مسافربری فوکر و خارج شدن آن از باند اعلام کرده است اما مسافران اين هواپيما از لحظات ترسناک و دلهره آور و آتش سوزی هواپيما مي گويند».


روزنامه همشهری همچنين به نقل از رئيس سازمان هواپيمايی کشوری نوشته«اين هواپيمای مسافربری از نوع فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامي ايران بود که هنگام ترک فرودگاه مهرآباد از باند خارج شد».


اين سانحه به علت سرخوردن هواپيما از باند رخ داد و به دنبال آن کارشناسان بررسي های خود را آغاز کردند تا به طور دقيق مشخص شود به چه علت اين هواپيما از باند خارج شده است.


طرح استیضاح وزیر کشور


روزنامه همبستگی در شماره امروز خود از اعلام وصول قريب الوقوع طرح استيضاح وزير کشور در مجلس خبر داد و نوشته«رفعت بيات، نماينده مجلس و از پـیـشـنـهـادکـنـنـدگان اصلی طرح استيضاح وزير کشور گفته اسـتـیـضـاح وزیـر کشور هـمچـنـان بـه قـوت خـود بـاقـی اسـت و حـتـی مـواردی نيز ازجمله گزارش کذبی که وزير کشور و معاون پارلمانی ايشان هفته گذشته درباره عدم تغييرات در فرمانداري ها ارائـه دادنـد،نـیـز بـه آن اضافه شده است».


همبستگی به نقل از خانم بيات دراين باره اضافه کرده که طراحان استيضاح مستنداتی در دست دارند که نشان مي دهد،برخلاف گفته پورمحمدی تغييراتی در فرمانداري های کشور طی دو ماه گذشته صورت گرفته، و هـمـیــن گــزارش خــلاف واقـع،نـمـایـنـدگـان را مـوظـف بـه پـیـگـيری استيضاح وزير کشور می کند .


سفر لاریجانی به مصر


روزنامه کيهان به نقل از محمود احمدی نژاد درباره سفر علی لاريجانی به مصر نوشته«مگر کسی سفر شخصی برود نمی تواند صحبت کند؟ چرا شما خبرنگاران آزادی را از افراد می گيريد؟ شما می خواهيد بگوييد آقای لاريجانی در کشور حرف نزند».


کيهان همچنين به نقل از رييس جمهوری اسلامی نوشته«اگر کسی از طرف دولت برای مذاکره اعزام شود حتما اعلام می شود. اينکه وزارت خارجه گفته سفر شخصی است به معنای نفی همه اقدامات نيست. ايشان سفر شخصی رفته و ضمنا ملاقات هايی را انجام داده است. اشکالی ندارد منتها دولت موضوعی را پيگيری خواهد کرد که در چارچوب سياست ها و مصوبات دولت باشد.»


تکذیب شیوع آنفلوانزای مرغی


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که که وزير بهداشت هرگونه شيوع آنفلونزای مرغی در کشور را تکذيب کرده است.


اين روزنامه به نقل از کامران باقری لنکرانی درباره اخبار مربوط به شيوع اين بيماری در کشور نوشته«اين موضوع صحت ندارد غير از اينکه دو سال پيش ما چنين موردی را داشتيم و آن را پيگيری کرديم و در حال حاضر اين بيماری در کشور وجود ندارد.»


XS
SM
MD
LG