لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۹

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت در شماره امروز خود به نقل از فرمانده سپاه پاسداران از پيشرفت های موشکی در سال جديد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه،عزيز جعفری اظهار اميدواری کرده که صنايع تسليحاتی جمهوری اسلامی در سال ۸۷ به ويژه در بحث موشکی، دريايی و پدافند هوايی به موفقيت های تازه ای دست پيدا کند.


اين روزنامه همچنين از قول فرمانده سپاه، امنيت جمهوری اسلامی را «در طول تاريخ بی نظير» توصيف کرده واز وجود عناصر نا امن کننده، منطقه ای و فرا منطقه ای خبر داده است.


فرمانده سپاه پاسداران از اسرائيل به عنوان يک دشمن منطقه ای جمهوری اسلامی نامبرده است.


«روزنامه های اصلاح طلب؛ پایگاه دشمن»


در حالی که برخی از روزنامه های نيمه مستقل تا شنبه آينده در تعطيلی به سر می برند، روزنامه کيهان در شماره امروز خود روزنامه اعتماد ملی و ساير روزنامه های اصلاح طلب را پايگاه دشمن معرفی کرده و نوشته«هشدارهای پياپی نشريات اصولگرا در خصوص ردپای دشمن در تحريريه روزنامه های دوم خردادی بدون مبنا نبوده و می توان ويژه نامه نوروز ۸۷ اعتماد ملی را به عنوان يکی از بارزترين اسناد در اثبات اين وابستگی تلقی کرد».


کيهان در ادامه انتشار ويژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد ملی را«همراهی با دشمنان بيرونی و بی حرمتی به ارزش های انقلابی» ارزيابی کرده است.


کيهان علت وارد کردن چنين اتهاماتی بر عليه روزنامه اعتماد ملی را انتشار ياداشت های برخی از چهرهای ملی مذهبی چون تقی رحمانی، گفتگو با محمد بلوری روزنامه نگار و سيمين بهبهانی شاعر سرشناس ايرانی عنوان کرده است.


اين روزنامه همچنين ادعا کرده که«خبرهای موثقی از نفوذ پررنگ برخی وابستگان تابلودار جريانات ضدانقلاب در روزنامه اعتماد ملی حکايت می کند.»


واردات نگران کننده


روزنامه آفتاب يزد روند فزاينده واردات به کشور را نگران گننده توصيف کرده و نوشته«در دو سال گذشته، علاوه بر عده زيادی از کارشناسان، گروهی از نمايندگان اصولگرای مجلس نـسبت به روند واردات برخی کالاها هشدار داده اند».


اين روزنامه با اشاره به اين که« اين هشدارها شامل واردات کالاهايی همچون شکر، برنج و مرغ »دانسته، نوشته است«واردات چـنـد برابری برنج نسبت به نياز واقعی داخلی، ورود شکر عليرغم از بين رفتن محصولات داخلی و نيز واردات میوه های لوکس و گرانقیمت خارجی علیرغم عــدم فــروش محصول کشاورزان ايرانی، در حالی تـوسـط نـمايندگان مجلس هفتم مطرح مي گرديد که مسئولان دولتی هيچگاه حاضر نشدند در اين مورد پاسخ قانع کنندهای ارائه کنند.»


آفتاب يزد ضمن هشدار دهنده بودن چنين روندی، و با چاپ تصاوير انواع ميوه های خارجی در فروشگاه های کشور نوشته«از ۱۳ مـاه گـذشـته تاکنون، دوبار حجم واردات انـواع ميوه های خارجی در آستانه نوروز ۸۶ و ۸۷ مورد توجه و انتقاد صاحب نظران اقتصادی و نمايندگان مجلس قرار گرفته است.»


نارضایتی از بیمارستان ها


روزنامه جمهوری اسلامی از نارضايی مردم از بيمارستان ها و مراکز درمانی دولتی خبر داده و از تداوم چنين وضعيتی در سال جديد ابراز نگرانی کرده است.


اين روزنامه نوشته«پايين بودن سرانه درمان در سال گذشته باعث شد مردم از خدماتی که هنگام مراجعه به مراکز درمانی دريافت می کنند ناراضی باشند».


به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی«عدم رعايت موارد بهداشتی در برخی بيمارستانها و مراکز درمانی به ويژه در بخش دولتی باعث شده که بيماران دچار بيماريهای ناشی از عفونت های بيمارستانی شده و همين مسئله تا حدودی هزينه های درمان را افزايش داده و بعضا موجب مرگ و مير بيماران شود».


اين روزنامه با اشاره نازل ماندن سطح سرانه درمان در بودجه سال ۸۷ نوشته«تا زمانی که سرانه درمان واقعی نشده و اين سرانه درست مديريت نشود نمی توان به داشتن مراکز درمانی عاری از عفونت ها اميدوار بود».


دکتر عبدالرسول صداقت رئيس انجمن راديولوژی ايران پايين بودن کيفيت خدمات در بيمارستانهای دولتی را عامل اصلی نارضايتی بيماران می داند که علت آن ناشی از تعرفه های غير واقعی است.


اين روزنامه از قول دکتر صداقت تاکيد کرده که افزايش «بيماری زايی» يا «بيمارگونه بودن» در جامعه يکی از پيامدهای نارضايتی از مراکز درمانی است و دولت به دليل اينکه در اين بخش سمت و سوی ناقصی دارد مقصر است.


برخورد با برنزه کردن


روزنامه قدس، از برخورد با آرايشگاههای زنانه دارای دستگاه برنزه کننده پوست خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، برخورد با آرايشگاههای زنانه پس از بخشنامه وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعيت دستگاههای برنزه کننده پوست آغاز شده و اين وزارتخانه علت برخورد قضايی با آرايشگاههای زنانه دارای دستگاه برنزه کننده پوست را، خطرات و عوارض اين دستگاه ها اعلام کرده است.


XS
SM
MD
LG