لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۰

بررسی روزنامه های صبح شنبه ایران


روزنامه اعتماد از صدور حکم شلاق برای يک روزنامه نگار در تهران خبر داده است.به نوشته اين روزنامه،«محمدجواد روح» روزنامه نگار و عضو کميته اطلاع رسانی حزب مشارکت، از سوی شعبه ۱۰۰۵ دادگاه عمومی تهران به ۳۵ ضربه شلاق و پرداخت يک ميليون ريال جريمه محکوم شده است.


عبدالفتاح سلطانی وکيل اين روزنامه نگار گفته است«اتهام آقای روح در اين پرونده، توهين و نشر اکاذيب است که به دليل مقاله ای که در سال ۸۲ در روزنامه «ياس نو» در مورد صدور حکم عليه نويسنده يک کتاب و مسوولان وقت وزارت ارشاد نوشته شده، از سوی قاضی صادرکننده آن احکام به وی نسبت داده شده است».


اعتماد از قول وکيل اين روزنامه نگار نوشته«عمل موکلم در اصل مجرمانه نبوده است اما اگر مجرمانه هم بود، بايد در دادگاه مطبوعات و با حضور هيات منصفه مورد بررسی قرار می گرفت.»


مناقصه های دولتی


روزنامه آفتاب يزد،اظهارات قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در مورد مناقصه های دولتی را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، «ولي الله خبره» خواستار آن شده که دستگاه های دولتی اطلاعات مربوط به برگزاری مناقـصات خود را در پــایـگــاه های اطلاع رسانی و در دسـتــرس مناقصه گزاران، مردم و دستگاههای نظارتی قرار دهند تا مناقصه های دولتی شفاف شود.


اين مقام قضائی گفته است که برحسب قانون دستگاه های دولتی بايد اقدام به درج علنی اين اطلاعات کنند.


آفتاب يزد همچنين به نقل از قائم مقام سازمان بازرسی از تهيه لايحه حمايت از مخبرين و شهود در پرونده های مفاسد اقتصادی دستگاه های دولتی خبر داده است.


11درصد مردم، زیر خط مطلق فقر


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که ۱۱ در صد مردم ايران زير خط مطلق فقر زندگی می کنند.


به نوشته اين روزنامه، مديرکل دفتر فقرزدايی وزارت رفاه گفته که«بر اساس آخرين آمار کشور در سال ۸۵ بيش از ۱۱ درصد جمعيت ايران زير خط فقر مطلق هستند که از اين ميان حدود ۷۰۰ هزار نفر در فقر شديد بسر می برند».


«عبدالله عمادی» همچنين گفته که مبنای تعيين خط فقر بررسی آمارهای مرکز آمار کشور و شاخص های بانک مرکزی است که بر اساس آن درآمد ماهيانه خط فقر شديد که حدود يک درصد از جمعيت کشور را در بر می گيرد برابر ۸۸ هزار تومان است که اين رقم برای خط فقر مطلق در کشور حدود ۱۸۸ هزار تومان تعيين شده و در مجموع بيش از ۱۱ درصد جمعيت کشورمان در زير خط فقر بسر می برند.»


«دفاع جانانه از دولت»


روزنامه خراسان اظهارات محمد رضا باهنر نماينده مجلس شورای اسلامی در مورد حمايت وی از دولت را مورد توجه قرار داده و به نقل از وی نوشته«دفاع جانانه از دولت را وظيفه خود می دانم».


آقای باهنر که از همفکران آقای احمدی نژاد و نايب رئيس مجلس است، درحالی اين سخنان را ابراز می کند که طی هفته های اخير بسياری از نمايندگان مجلس انتقادات تندی از دولت در ارتباط با تورم و گرانی افسار گسيخته در کشور ابراز کرده و هيئت رئيسه را به تنزل موقعيت مجلس در برابر دولت متهم کرده اند.


روزنامه خراسان در عين حال از قول محمد رضا باهنر نوشته که علت اينکه وی به جای ملت از دولت حمايت مي کند«حقفظ استقلال کشور است».


وی به اين روزنامه گفته«من تلاش کردم به گونه ای در مجلس صحبت کنم که مخاطبان برداشت های خود را داشته باشند و عامه جامعه بوی اختلاف احساس نکنند.»


خسارت به دانمارک


روزنامه اعتماد ملی خبر داده که مقام های جمهوری اسلامی تصميم گرفته اند تا خسارت ناشی از حمله به سفارت دانمارک در تهراناز سوی اعضای بسيج دانشجوئی را به اين کشور پرداخت کنند.


سفارت دانمارک در تهران بيش از يک سال قبل به دنبال انتشار کاريکاتوری که بسيج دانشجویی آن را توهين به مقدسات اعلام کرده بود، در تهران از سوی اعضای بسيج دانشجویی مورد حمله قرار گرفت و بخشی از اموال آن به آتش کشيده شد.


ویروس اینترنتی


و در آخر،روزنامه همشهری،از انتشارگسترده يک ويروس ايرانی با عنوان «روشنگری عمومی» در اينترنت خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اين ويروس جديد که در بسياری از مراکز مهم و استراتژيک نظير برخی بانکها، ادارات دولتی و دانشگاههای کشور نيز رديابی شده است، با«نمايش پی درپی جملات اهانت آميزی در مورد ارزشها»آنها را مورد هجو قرار می دهد.


همشهری نوشته که طی چند هفته اخير اين چندمين ويروس کامپيوتری ايرانی است که در اينترنت پخش شده است.


XS
SM
MD
LG