لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۱

پرسپوليس از سايپا شکست خورد


در آغاز هفته بيست و يکم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، پرسپوليس بار ديگر تن به شکست داد و در برابر تيم قعر نشين سايپا دو بر صفر مغلوب شد.

اين مسابقه پر افت و خيز در ورزشگاه آزاد و در حضور حدود ۳۵۰۰۰ تماشاگر انجام گرفت. پرسپوليس با پذيرش اين شکست موقعيتش در رده سوم به شدت از سوی رقيبان تعقيب کننده، از جمله اسقلال تهديد شد. بقيه مسابقه های اين هفته در روز بعد بود.

سايپا در برابر تيمی که از ناحيه دفاعی بسيار ضربه پذير می نمود، بسيار هشيارانه بازی کرد. داريوش يزدانی و ابراهيم صادقی به همان اندازه از تجربه گران خود بيشترين بهره را بردند، که جوانان باارزشی چون کريم انصاريفرد، مهدی خالقی فرد و به ويژه مهدی خيری موجودی و توان خود را با روحيه ای قابل تحسين به نمايش گذاشتند.

در برابر بازی تهاجمی پرسپوليس تيم سايپا حالت سراسر دفاعی به خود نگرفت و از کانال های دو دفاع کناری بارها به دروازه سرخپوشان حمله برد.
در حالی که پرسپوليس تهاجمی بازی را آغاز کرد، فرار خوب مهدی خيری از راست و ارسال دقيق او از نزديک خط کرنر در محوطه جريمه برای کريم انصاريفرد، با يک ضربه دقيق اين مهاجم باهوش و گلزن نخستين حمله سايپا را در دقيقه هفتم به گل برتری بدل کرد.
در حالی که پرسپوليس در پی خوردن گل زودهنگام در انديشه جبران بود، ضعف دفاعی پرسپوليس در غياب شيث رضايی مصدوم و محروم از اين بازی و شيری باعث شد تا در دو موقعيت خطرناک عليرضا حقيقی منجی دروازه سرخپوشان در موقعيت تک به تک با مهدی خالقی فر و کريم انصاريفرد شود.

در دقيقه ۳۸ خطای پنالتی ابراهيم ميرزاپور روی هادی نوروزی پرسپوليس را صاحت موقعيت گل تساوی بخش کرد، اما به جای کريم باقری ضربه پنالتی را محسن خليلی زد و ميرزاپور موفق به دفع آن شد.
نيمه دوم با گل دوم سايپا همراه بود. گمان می رفت که سايپا برای حفظ تک گل خود بازی را دفاعی آغاز کند، اما... مهدی خيری، بازيکن شاخص و با تکنيک ياران محمد مايلی کهن پس از آن که گل نخست را ساخت، خود در دقيقه ۴۸ از جناح راست صاحب توپ و موقعيت شد و پس از مانوری کوتاه از داخل محوطه جريمه با شليک پای چپ شليک کرد که توپ پس از برخورد با باقريها به تور دروازه پرسپوليس پيچيد.
بعد از اين گل پرسپوليس سراسر حمله ور شد اما تا پايان بازی نه تنها به دروازه سايپا دست نيافت که با هر واکنش حريف بر خود لرزيد.

بازیکنان سايپا: ابراهيم ميرزاپور، حسين حسينی (از دقيقه ۷۵ مجيد ايوبی)، سعيد يوسف‌زاده، مرتضی ابراهيمی، رضا محمودی، داريوش يزدانی، ابراهيم صادقی (کاپيتان)، رضا خالقی ‌فر، امين منوچهری (از دقيقه ۷۰ اميد شريفی ‌نسب)، مهدی خيری (از دقيقه ۸۸ علی زينالی) و کريم انصاری فر
بازیکنان پرسپوليس: عليرضا حقيقی، نبی الله باقری ‌ها، سپهر حيدری، ابراهيم شکوری، عليرضا محمد، فراگو تياگو، عادل کلاه کج (از دقيقه ۵۶ ميثم بائو)، محمد منصوری (از دقيقه ۵۵ مجتبی زارع)، کريم باقری (کاپيتان)، هادی نوروزی (از دقيقه ۷۵ حميد علی عسگری) و محسن خليلی
XS
SM
MD
LG