لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۳

احمدی‌نژاد احتمال تغییر معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور را رد کرد


محمود احمدی‌نژاد در دو دوره ریاست جمهوری خود بسیاری از وزرایش را عزل کرده است.
محمود احمدی‌نژاد در دو دوره ریاست جمهوری خود بسیاری از وزرایش را عزل کرده است.
محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه، ۱۳ دی ماه، شایعه برکناری محمدرضا رحیمی، معاون اول خود و ادامه تغییرات در کابینه اش را تکذیب کرد و گفت که اولین بار است این سخنان را می‌شنود.

به گزارش خبرگزاری های ایران، آقای احمدی‌نژاد که پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، اظهار داشت: «اگر مربی در تیمش جابجایی انجام می‌دهد به نفع تیم است. [اما] مساله برکناری آقای رحیمی را اولین بار است که می‌شنوم.»

در حالی که هفت ماه بیشتر به پایان دولت دهم نمانده است رسانه‌های اصول‌گرا در روزهای اخیر خبر از تغییرات گسترده در کابینه محمود احمدی‌نژاد داده اند. سایت «نامه نیوز» که نزدیک به جریان راستگرای جمهوری اسلامی است ، روز ۱۰ دی در گزارشی نوشت که مصطفی محمدنجار، وزیر کشور و رستم قاسمی، وزیر نفت ایران در «تیررس تغییر» قرار دارند.

این وبسایت همچنین از جابه‌جایی محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری ایران خبر داد و احتمال این را مطرح کرد که مسئولیت وزارت کشور به آقای رحیمی سپرده خواهد شد.

آقای احمدی‌نژاد این اخبار را رد کرده و گفته است: «ما مگر با مردم رودربایستی داریم. ما تا حالا هیچ مساله پنهانی نداشته‌ایم و اگر خبری باشد اطلاع می‌دهم.»

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور و غلامحسین الهام، سخنگوی دولت دهم نیز روز چهارشنبه اخبار تغییرات در کابینه را تکذیب کردند و آن را «شایعه» خواندند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای نجار با اشاره به اخبار مربوط به برکناری خود و انتصاب محمدرضا رحیمی به عنوان وزیر کشور گفت: «این شایعات همواره مطرح بوده است... و مجموعه فرمانداری‌ها و استانداری‌ها با قوت درحال انجام کار خود هستند.»

غلامحسین الهام نیز دراین‌باره اظهار داشت: «اگر این شایعات نباشد، رسانه‌ها تعطیل می‌شوند؛ باید این شایعات باشد تا ایجاد اشتغال شود.»

پیش از این، مسئولان دولت ایران خبر برکناری مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت را نیز شایعه خوانده بودند و از آن جمله محمدرضا رحیمی روز ۲۶ آذر در واکنش به این خبر اظهار داشت: «تا آقای احمدی‌نژاد هست من هستم و تا احمدی‌نژاد هست وحید دستجردی هم هست.»

اما کمتر از دو هفته پس از این سخنان، خانم وحید دستجردی از سمت خود برکنار شد تا صحت این شایعات تایید شود.

محمود احمدی‌نژاد در دو دوره ریاست جمهوری خود بسیاری از وزرایش را عزل کرده است که از میان آنها می‌توان به عزل غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات در واپسین روزهای دولت نهم، عزل منوچهر متکی، وزیر امور خارجه در حالی که در ماموریت خارجی به سرمی‌برد و عزل مصطفی پورمحمدی، وزیر پیشین کشور اشاره کرد.
XS
SM
MD
LG