لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۵

وزیر کشور ایتالیا: مظنون حمله تروریستی برلین در میلان کشته شد


انیس عامری، مظنون تونسی حمله تروریستی اخیر در برلین
انیس عامری، مظنون تونسی حمله تروریستی اخیر در برلین

مقامات ایتالیا می‌گویند که نیروهای پلیس این کشور انیس عامری، مظنون اصلی حمله تروریستی اخیر برلین، را در حومه شهر میلان از پای درآورده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه سوم دی به نقل از رسانه‌های ایتالیایی گزارش داد که پلیس ایتالیا حوالی ساعت ۳ بامداد خودروی انیس عامری را برای کنترل مدارک وی متوقف کرد، اما او ناگهان به سوی پلیس شلیک کرد که در نهایت نیز با شلیک متقابل آنها کشته شد.

انیس عامری، مظنون تونسی حمله به یک بازارچه کریسمس در شهر برلین آلمان، از زمان وقوع این حمله پنهان شده بود در حالی که دادستان آلمان برای پیدا کردن او جایزه‌ای ۱۰۰ هزار یورویی تعیین کرده بود.

در این حمله ۱۲ نفر کشته و ۴۸ نفر مجروح شدند که حال ۱۴ تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

فرد مهاجم با کامیون عابرانی را که در اطراف بازارچه کریسمس بودند، زیر گرفت، نظیر حمله‌ای که تابستان امسال در شهر نیس فرانسه رخ داد که ۸۶ کشته برجای گذاشت. گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش مسئولیت هر دو این حملات را بر عهده گرفته است.

به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره کشته شدن انیس عامری، وزیر کشور ایتالیا در نشستی خبری حضور یافت که در جریان آن تاکید کرد، مردی که بامداد جمعه با شلیک پلیس کشته شده، «بدون هیچ تردیدی مظنون اصلی حمله تروریستی برلین بوده است».

به گفته مارکو مینیتی، ایتالیا جزییات ماوقع را به اطلاع مقامات آلمان رسانده است.

وی در نهایت با ستایش از نیروهای پلیس ایتالیا عنوان کرد، دو افسر پلیسی که انیس عامری را متوقف کردند، «خدمت فوق‌العاده‌ای به کشور کرده‌اند».

انیس عامری سال ۲۰۱۱ از موطن خود، تونس، به ایتالیا آمد اما مدتی بعد به جرم آتش زدن یکی از مراکز پناهندگان به زندان محکوم شد. وی سال ۲۰۱۵ خود را به آلمان رساند و تقاضای پناهندگی کرد، اما به گفته مقامات آلمان، این درخواست رد شده بود.

XS
SM
MD
LG