لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۸

فرمانده سایبری آمریکا: تهدیدات سایبری ایران در حال افزایش است


مسئول فرماندهی سایبری ایالات متحده از روسیه و چین به عنوان بزرگ‌ترین تهدیدهای امنیتی سایبری علیه آمریکا نام برد و با اشاره به ایران گفت که این کشور نیز تلاش می‌کند توانایی‌های خود را در این زمینه افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دریادار مایکل راجرز روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین به کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا گفت اگرچه ایالات متحده قدرت نظامی بیشتری از این سه کشور دارد، اما وقتی مسئله جنگ سایبری به میان می‌آید، این فاصله کمتر می‌شود.

دادستانی آمریکا به تازگی علیه هفت ایرانی به اتهام مشارکت در حملات سایبری به چند بانک آمریکایی و یک سد در این کشور اعلام جرم کرد و عنوان داشت که متهمان میلیون‌ها دلار خسارت به این بانک‌ها و کشور آمریکا وارد آورده‌اند.

به گفته مقامات آمریکا این هفت نفر با سپاه پاسداران ایران همکاری می‌کرده‌اند. ایران اما این اتهامات را غیرمستند دانسته است.

لینک مستقیم

فرماندهی سایبری ایالات متحده تاکید کرده که این فرماندهی در صدد تشکیل گروه‌های عملیاتی سایبری است و تا سپتامبر ۲۰۱۸ تعداد آنها را به ۱۳۳ گروه می‌رساند در حالی که ‌هم‌اکنون تعداد آنها حدود ۱۰۰ گروه است.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که اشتون کارتر، وزیر دفاع ایالات متحده، ابعاد استفاده از جنگ سایبری در عراق و سوریه را وسیع‌تر کرده و یکی از اهداف کلیدی این وزارتخانه را نیز افزایش توانمندی‌های سایبری آن دانسته است. وی به همین دلیل می‌خواهد که مرکز فرماندهی سایبری را تا سطح یک واحد فرماندهی نظامی مستقل و کامل ارتقا دهد. فرماندهی سایبری ایالات متحده در حال حاضر زیرمجموعه فرماندهی استراتژیک ارتش است.

این گزارش عنوان می‌کند که مایکل راجرز در جلسه روز سه‌شنبه به سناتورهای آمریکا گفته که ارتقا فرماندهی سایبری به عنوان یک فرماندهی کامل به نیروهای آن این امکان را می‌دهد که سریع‌تر عمل کنند و به نتایج بهتری نیز دست یابند.

آقای راجرز در ادامه اظهار داشت که دغدغه عمده او در رابطه با مسئله امنیت سایبری، حملاتی است که علیه مراکز زیربنایی و حیاتی در ایالات متحده انجام می‌شود و این که هکرها ممکن است تنها به خواندن یا سرقت اطلاعات اکتفا نکنند بلکه به تغییر آنها دست بزنند.

وی همچنین تاکید کرد که نگرانی‌هایی درباره گروه‌های افراط‌گرا وجود دارد که فضای سایبری را به عنوان جنگ‌افزار می‌بینند و می‌خواهند که با آن به ایالات متحده و دیگران ضربه بزنند.

XS
SM
MD
LG