لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۳

محاکمه دو ایرانی در آلمان به اتهام «جاسوسی از مخالفان جمهوری اسلامی»


دستگاه قضایی آلمان دو ایرانی را به اتهام جاسوسی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی که در تبعید به‌ سرمی‌برند محاکمه می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۲۰ فروردین به نقل از دادستانی فدرال آلمان گزارش داد که کیفرخواست میثم. پ ۳۱ ساله و سعید. ر ۳۳ ساله حدود دو هفته قبل در دادگاه برلین صادر شده است.

این گزارش عنوان می‌کند که اما نام کامل این دو نفر به خاطر قوانین آلمان در حوزه حریم خصوصی اعلام نشده است.

به گفته دادستانی آلمان، هر دو متهم زمانی عضو سازمان مجاهدین خلق بوده‌اند.

دادستانی آلمان هچنین اضافه کرده که میثم. پ تا ژانویه ۲۰۱۳ و سعید. ر تا ماه اوت ۲۰۱۴ برای دستگاه‌های اطلاعاتی ایران جاسوسی می‌کرده‌‌اند. ماموریت آن دو نیز گردآوری اطلاعات مربوط به اعضای سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران در آلمان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا عنوان شده است.

سازمان مجاهدین خلق از گروه‌های مسلح مخالف حکومت ایران محسوب می‌شد که به‌ویژه در دهه ۱۳۶۰ وارد درگیری‌های خونین شدیدی با نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی شد.

این گروه تا سال ۲۰۱۲ در فهرست گروه‌های تروریستی دولت آمریکا قرار داشت که در نهایت از این لیست حذف شد. سه سال قبل از این تاریخ نیز اتحادیه اروپا گروه یاد شده را از فهرست یاد شده خارج کرده بود.

سپاه پاسداران ایران تنها چند روز قبل اعلام کرد که یک گروه مرتبط با سازمان مجاهدین خلق را در استان سیستان و بلوچستان منهدم کرده است.

یکی دیگر از آخرین مواردی که حکومت ایران را مقابل سازمان مجاهدین قرار می‌دهد، خبر لغو سفر حسن روحانی به اتریش است که مقامات ایران تایید کردند دلیل آن مخالفت دولت اتریش با لغو تظاهرات اعضای مجاهدین خلق بوده است.

XS
SM
MD
LG