لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۱

علی جنتی: ۱۱ سال است که در مشهد اجازه کنسرت نمی‌دهند


علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، می‌گوید که او در مقابل مخالفان برگزاری کنسرت در شهر مشهد عقب‌نشینی نکرده، بلکه اساسا از ۱۱ سال قبل هیچ کنسرتی در این شهر اجازه برگزاری پیدا نکرده است.

این مقام دولت ایران روز شنبه، ۱۳ شهریور در واکنش به خبرنگاری که موافقت وی با خواسته امام جمعه مشهد برای برگزار نشدن کنسرت موسیقی در این شهر «عقب‌نشینی» خواند، گفت که «این شما رسانه‌ها هستید که این کار را عقب‌نشینی تلقی می‌کنید».

آقای جنتی پیش از این با اشاره به مخالفت‌های احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، گفته بود، از آنجا که مرقد امام هشتم شیعیان در شهر مشهد قرار دارد از برگزاری کنسرت موسیقی در این شهر صرف‌نظر می‌کند.

این موضع‌گیری تذکر کتبی ۳۲ نماینده مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت که اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را «عقب‌نشینی» از اجرای برنامه‌های فرهنگی در مشهد دانستند.

اما اکنون علی جنتی با رد مسئله «عقب‌نشینی» می‌گوید، حدود ۱۱ سال است که در مشهد اجازه نداده‌اند هیچ کنسرتی اجرا شود و این چیزی نبوده که از چند روز قبل شروع شده باشد.

وی در ادامه گفته است: «اگرمی‌توانستیم تغییری [در این شرایط] ایجاد می‌کردیم. بنابراین ما گفتیم به احترام مرقد مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا در مشهد، فعلاً با توجه به شرایطی که وجود دارد برنامه‌ای اجرا نخواهیم کرد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه تاکید کرده که اما در دیگر شهرهای استان خراسان رضوی و سایر نقاط کشور، کنسرت‌های موسیقی طبق روال معمول برگزار خواهد شد.

مخالفت‌ها با برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد و دیگر شهرها، انتقاد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، را به دنبال داشته که حتی در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به او گفته که باید تابع قانون باشد.

آقای روحانی تاکید داشته که مرجع قانون‌گذاری در این باره مجلس شورای اسلامی است و هر کسی که یک تریبون پیدا کرد، نمی‌تواند قانون‌گذاری کند.

XS
SM
MD
LG