لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۰

ایران اتهام حمله سایبری علیه بانک‌های آمریکایی را رد کرد


در موج سوم حملات سایبری به نهادهای مالی آمریکا، ۲۰ بانک اهدف قرار گرفتند.
در موج سوم حملات سایبری به نهادهای مالی آمریکا، ۲۰ بانک اهدف قرار گرفتند.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه، ۲۲ دی، با انتشار جوابیه‌های جداگانه‌ای به روزنامه نیویورک‌تایمز و شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در آمریکا اتهام دست داشتن در حملات سایبری به موسسات اقتصادی ایالات متحده را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ مهر، در این جوابیه‌ها هدف از طرح اتهام دست داشتن در حملات سایبری اخیر، «مخدوش کردن چهره ایران» و «مسموم کردن فضا» در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ عنوان شده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن از «موج سوم حملات سایبری» به موسسات اقتصادی آمریکا خبر داده شده بود.

در موج سوم حملات سایبری، ۲۰ بانک اصلی در ایالات متحده هدف قرار گرفتند، اما در حالی که گروهی با نام «عزالدین قسام» مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است، برخی از کارشناسان امنیتی کامپیوتر در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز، حکومت ایران را عامل اصلی حملات معرفی کردند.

در جوابیه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به نشریه نیویورک تایمز آمده است: «جمهوری اسلامی ایران به طور قاطع، ادعای مطروحه در زمینه دخالت ایران در حملات سایبری علیه مؤسسات مالی آمریکا را تکذیب می‌نماید.»

در این جوابیه، ایران با طرح اتهامی مشابه به ایالات متحده می‌گوید: «برخلاف آمریکا، که گزارش‌های رسانه‌ای بر نقش دولت این کشور در اقدامات سایبری خرابکارانه علیه ایران دلالت دارد، ایران تا به امروز، با احترام به حقوق بین‌الملل، از اقدامات متقابل علیه موسسات مالی و اقتصادی سایر کشورها خودداری نموده است.»

در جوابیه نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد به شبکه جهانی سی‌ان‌ان نیز آمده است: «اتهامات بی‌پایه جدید درباره دخالت ایران در حملات سایبری به مؤسسات مالی آمریکا، زمانی مطرح می‌شود که شاهد تلاش‌هایی برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات ایران و ١+٥ هستیم و هدف از دامن زدن به چنین شایعاتی، مسموم کردن فضای قبل از مذاکرات است.»

مهرماه امسال، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع وقت ایالات متحده، فضای مجازی اینترنتی را صحنه نبردهای آینده خوانده بود.

نهادهای اقتصادی ایالات متحده از اواخر تابستان سال گذشته تاکنون سه بار هدف حملات سایبری گسترده‌ای قرار گرفته‌اند. ایران نیز می‌گوید که هکرها بارها به تاسیسات زیربنایی و هسته‌ای آن حمله کرده‌اند. در عین حال دو کشور یکدیگر را به انجام حملات سایبری متهم می‌کنند.
XS
SM
MD
LG