لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۲

رییس ستاد انتخاباتى میرحسین موسوى با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانى آزاد شد


قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد انتخاباتى میرحسین موسوى و از مشاوران ارشد وى، پس از تحمل حدود ۹ ماه زندان، بامداد روز دوشنبه با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانى آزاد شده است.

به نوشته سایت اینترنتى کلمه، قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد انتخاباتى میرحسین موسوى در انتخابات ریاست جمهورى سال گذشته، ساعت یک و نیم بامداد روز دوشنبه با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانى به طور موقت از زندان آزاد شده است.

آقاى بهزادیان‌نژاد که در تیرماه سال ۸۸، به طور موقت توسط نیروهاى امنیتى بازداشت شده بود، بار دیگر حدود ۹ ماه پیش و پس از رویدادهاى خونین روز عاشورا و سرکوب شدید معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهورى بازداشت شده و چندین هفته اول دوران بازداشت خود را در سلول انفرادى به سر برده بود.

رئیس ستاد انتخاباتى میرحسین موسوى که در تیرماه سال ۸۹ به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده بود، در روز سى‌ام مرداد ماه محاکمه شده و از سوى دادگاه انقلاب به تحمل پنج سال زندان تعزیرى و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدى محکوم شده است.

بر اساس گزارش‌هاى منتشر شده در این باره، آقاى بهزادیان‌نژاد به دلیل« توهین» به محمود احمدى‌نژاد به پرداخت جریمه نقدى صد هزار تومانى محکوم شده است.

هنوز گزارشی در باره زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی منتشر نشده است، اما برپایه گزارش‌‌ها وی تا زمان برگزاری دادگاه تجدیدنظر آزاد شده است.

آقاى بهزادیان‌نژاد که از زمان اعلام نامزدى مهندس میرحسین موسوى به عنوان رئیس ستاد انتخاباتى وى معرفى شد، رئیس مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانى و نیز رئیس موسسه مطالعات فرهنگ و تمدن ایران‌زمین است.

وى همچنین تا فروردین ‌ماه گذشته که به همراه علیرضا بهشتى، دیگر مشاور مهندس موسوى، از عضویت در هیئت علمى دانشگاه تربیت مدرس محروم شد، در این دانشگاه به فعالیت علمى اشتغال داشت؛ وی دارای دکترای میکروبیولوژی پزشکی است؛ یکی از دانشجویان این استاد دانشگاه به رادیو فردا گفت که وی در ایام بازداشت، کتابی نیز در زمینه حوزه تخصصی خود ترجمه کرده است.

حکم محرومیت آقاى بهزادیان‌نژاد از تدریس در دانشگاه تربیت مدرس، چندى پیش توسط دیوان عدالت ادارى تأیید شده است. ریاست این دانشگاه که میرحسین موسوى نیز از اعضاى هیئت علمى آن بود، بر عهده فرهاد دانشجو است که برادر کامران دانشجو، وزیر علوم دولت دهم و مسئول ستاد انتخابات کشور در دولت نهم، است.
XS
SM
MD
LG